صدور گواهي الکترونيکي عام



 

 

صدور گواهی الکترونیکی

 

 

مرکز صدور گواهي الکترونيکي عام براي کليه متقاضيان، گواهي الکترونيکي صادر مي‌کند. مرکز صدور گواهي الکترونيکي عام به منظور پاسخگويي به نيازهاي امنيتي تجارت الکترونيکي و فناوري اطلاعات با توسعه زيرساخت کليد عمومي کشور آماده ارايه 6 محصول به کاربران دولتي و خصوصي است.

 

 

گواهي الکترونيکي افراد حقيقي مستقل، گواهي‌الکترونيکي شرکت­ها و سازمان­ها، گواهي‌الکترونيکي افراد حقيقي وابسته به شرکت­ها و سازمان­ها، گواهي‌الکترونيکي رايانامه امن براي افراد حقيقي و حقوقي، گواهي الکترونيکي SSL و گواهي‌الکترونيکي VPN IPSEC از جمله خدماتي است که توسط اين مرکز به متقاضيان گواهي‌الکترونيکي ارايه مي‌شود.

 

 

هم اکنون سازمان­هاي بازرگاني استان­ها آمادگي ثبت‌نام جهت صدور گواهي­هاي فوق را  به صورت برخط دارند. در تهران نيز دفتر مرکز ثبت‌نام گواهي الکترونيکي آمادگي ثبت‌نام از افراد، شرکت­ها و سازمان­ها جهت صدور گواهي­هاي مورد نياز آن‌ها را دارد.

 

 

در شرايط فعلي با توجه به اين‌که هنوز مرکز ريشه بانکي کشور راه‌اندازي نشده است اين مرکز خدمات خود را به بانک‌هاي کشور براي دريافت گواهي الکترونيکي نيز ارايه مي‌دهد. از سويي برخي از ارگان‌ها هم‌اکنون در حال راه‌اندازي مراکز مياني براي صدور گواهي الکترونيکي هستند. اين سازمان‌ها و يا اشخاص وابسته به اين سازمان‌ها نيز که نيازمند دريافت امضاي الکترونيکي هستند تا راه‌اندازي مراکز مياني مربوط به فعاليت خود، مي‌توانند از خدمات اين مرکز استفاده کنند.

 

 

همچنين مرکز صدور گواهي الکترونيکي عام در راستاي ترويج و آگاه­سازي عمومي اقدام به برگزاري کلاس­هاي آموزشي کرده است. علاقه‌مندان مي­توانند با ارسال درخواست خود به نشاني info@ecommerce.gov.ir این آدرس ایمیل در مقابل هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن ابتدا باید جاوا اسکریپت را فعال کنید. و گرفتن نوبت در اين کلاس­ها که به صورت هفتگي برگزار مي‌شود شرکت نکنند. دستگاه­هاي اجرايي، دانشگاه­ها و مراکز آموزشي نيز مي­توانند نسبت به معرفي افراد و انجام هماهنگي­هاي لازم نسبت به اعزام پرسنل و افراد براي شرکت در اين کلاس­ها اقدام کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------