ربات‌های ویکی‌پدیا با هم "درگیر" هستند



اخبار,اخبار علمی وآموزشی,ربات‌های ویکی‌پدیا با هم

محققان دانشگاه آکسفورد به این نتیجه رسیده‌اند که ربات‌های ویرایشگر ویکی‌پدیا مدت زیادی است که با هم درگیر هستند و متن‌های یکدیگر را ویرایش می‌کنند.

به گزارش ایسنا ، ویکی‌پدیا از چندین ربات ویرایشگر برای ویرایش متن‌هایش استفاده می‌کند و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این ربات‌ها مدت 10 سال است که در مواردی خلاف هم عمل کرده و متون یکدیگر را مجددا ویرایش کرده و تغییر می‌دهند.

 

دکتر ملینا تسوتکوا عضو موسسه مطالعات اینترنتی دانشگاه آکسفورد گفت: ما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که ربات‌ها در محیط‌های با فرهنگ متفاوت رفتارهای متفاوتی از خود بروز می‌دهند و تعارضات بین آنها با تعارضات بین کاربران انسانی کاملا متفاوت است.

 

ویکی پدیا از ربات‌ها برای چک کردن صحت اطلاعات، اصلاح غلط‌های املایی و نگارشی و سالم بودن لینک‌ها استفاده می‌کند. نکته جالب توجه این است که این ربات‌ها برای داشتن ارتباط با یکدیگر طراحی نشده‌اند و این موضوع گستردگی دنیای هوش مصنوعی و ناشناخته ماندن برخی جنبه‌های آن را نشان می‌دهد.

 

محققان دانشگاه آکسفورد در همکاری با موسسه آلن تورینگ در انگلیس به چندین مورد از این تعارضات در فاصله سال‌های 2001 تا 2010 در بیش از 13 زبان مختلف ویکی‌پدیا برخورده‌اند.

 

تعداد تعارضات در زبان‌های پرتغالی و آلمانی بیش از دیگر زبان‌ها در ویکی‌پدیا بوده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زبان آلمانی 24 بار تعارض بین ربات‌ها رخ داده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------