فضانورد زن 57 ساله ناسا باز هم رکورد می‌زند/ تصاویر



اخبار,اخبار علمی وآموزشی,ویتسون

پگی ویتسون، فضانورد زن ناساست که تاکنون سه بار به فضا سفر کرده است و هم‌اکنون نیز در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی می‌کند. او رکودهای متعددی را به نام خود ثبت کرده است: پیرترین زنی که به فضا رفته است، اولین زن فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی، بیشترین دفعات پیاده‌روی در فضا توسط یک زن (هفت بار) و بیشترین زمان پیاده‌روی در فضا که به 46 ساعت رسیده است. او در بهار آینده رکورد دیگری را نیز خواهد شکست.

به گزارش  آنا ، ویتسون می‌گوید: «زدن رکورد هیچ وقت هدف من نبوده است. مهم‌تر از هر چیز در زندگی‌ام این است که محدودیت‌ها را از بین ببرم و نشان بدهم که می‌توانیم زندگی‌مان‌ را فراتر از آنچه تاکنون بوده است، توسعه دهیم».

 

ویتسون در ایالت آیووا بزرگ شده است و در دوران جوانی، برای اینکه بتواند مدرک خلبانی‌اش را بگیرد، مجبور شد که مرغداری‌اش را به کل بفروشد؛ آن هم در زمانی که بسیاری از افراد دور و برش به او می‌گفتند که نباید کاری در زمینه علوم داشته باشد.

 

اخبار,اخبار علمی وآموزشی,ویتسون

 

وی می‌افزاید: «به جوانان توصیه می‌کنم که باید در زندگی‌شان چیزهایی را دنبال کنند و در راستای آن سرگرمی‌ها و تفریحات خود را داشته باشند. یکی از سرگرم‌ترین و بامزه‌ترین کارهایی که می‌توان در فضا انجام داد، این است که تمام حواس و ذهنت در همین جا باشد».

وی در مورد کارهایی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهد، می‌گوید: «در اینجا یک پنجره فوق‌العاده روی سقف داریم که دید 360 درجه از زمین به ما می‌دهد. این منظره واقعا باورنکردنی است. همیشه یک چیز جدید در این منظره وجود دارد؛ چیزی حتی زیباتر از آنچه دیروز کشف کرده‌ایم».

 

اخبار,اخبار علمی وآموزشی,ویتسون

 

ویتسون روزانه دو بار تمرین آمادگی دارد که برای جبران اثرات منفی جاذبه صفر ضروری است.

 

اخبار,اخبار علمی وآموزشی,ویتسون

 

 

ویتسون در حال پیاده‌روی در فضا

بهار آینده که ویتسون به زمین برمی‌گردد، رکورد جدیدتری را نیز خواهد زد. این رکورد مربوط به زمانی است که فضانوردان –چه مرد و چه زن- در مدار زمین گذرانده‌اند. ویتسون 534 روز را در مدار زمین زندگی کرده است.

 

وی می‌گوید: «فضا هر چیزی که برای ما نداشته باشد، یک مزیت خیلی خوب دارد و آن در مورد سن و سا‌لم است. فضا مرا جوان‌تر نگه داشته است و نسبت به هم‌‌سن و سال‌های خودم، کمتر چروک دارم. فضا بهترین مکان برای پیر شدن است».

 

وی می‌گوید که فضا یک مزیت بزرگ دیگر هم دارد و دنیایی از کارهای ممکن را به روی انسان باز می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------