ساخت آواتار در 10 دقیقه



اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,آواتار

پژوهشگران آلمانی، سیستم جدیدی ابداع کرده‌اند که امکان ساخت آواتارهای رایانه ای را در 10 دقیقه فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، تاکنون، فرآیند ساخت یک آواتار رایانه‌ای کامل از یک نفر، چند روز زمان می‌برد اما با کمک سیستمی جدید که در "دانشگاه بیله‌فلد آلمان" ((Germany’s Bielefeld University)  طراحی شده، امکان جدیدی برای ساخت سریع آواتار ظرف تنها 10 دقیقه فراهم شده است.

این فناوری توسط گروه "فناوری برتر تعامل شناختی" (CITEC) این دانشگاه ابداع شده است. قرار است که این سیستم برای استفاده در سیستم مجازی مربی‌گری تناسب اندام "ICSpace" این گروه استفاده شود که در آن کاربران، با دیدن و به کار بردن یک آواتار سه‌بعدی شبه واقعی از خود که ورزش‌های گوناگونی انجام می‌دهد، بازخوردی حقیقی دریافت می‌کنند.

در سیستم جدید ابداع آواتار، ابتدا از شخص با تعدادی دوربین مدور 40 DSLR از همه طرف به طور همزمان عکس‌برداری می‌شود. از میان این تصاویر، چندین میلیون نقطه نمونه از بدن شخص شناسایی می‌شوند.

این نقاط نمونه، به نوبت برای تطابق شکل و ظاهر یک مدل انسانی مجازی با نمونه موجود استفاده می‌شود. این مدل، دانش آماری درباره شکل بدن و حرکات انسان را دربر‌می‌گیرد و بر پایه اسکن‌های سه‌بعدی از 100 نفر است.

این روش، راه حل سرعت بخشیدن به این روند است و به این معناست که آواتارها نباید هر بار از ابتدا ساخته شوند.

محصول نهایی، درست شبیه کاربر به نظر می‌رسد و برای تقلید حالت‌های چهره و مفاصل انگشت شخص، کاملا متحرک است.

به گفته پژوهشگران، این شباهت باید به کاربران ICSpace  برای شناسایی بهتر با آواتارکمک کند؛ به علاوه اپلیکیشن‌های احتمالی دیگری مانند "در جهان بازی"" (in the world of gaming) هم وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------