رقص کرم 500 میلیون ساله برای شکار



اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,رقص کرم 500 میلیون ساله برای شکار

زمین‌شناسان فسیلی از یک موجود دریایی کرمی شکلی پیدا کرده‌اند که به 500 میلیون سال قبل تعلق داشته و برای شکار حرکاتی رقص‌گونه انجام می‌داده است.

به گزارش ایسنا ، این فسیل متعلق به دوران زمین‌شناسی کامبرین است و به کمک آنها محققان توانستند رفتار این کرم دریایی را در زمان شکار شبیه‌سازی کنند.

 

این فسیل‌ها در منطقه "برگس شیل" در کوه‌های راکی کانادا پیدا شده‌اند که به خاطر داشتن فسیل‌های دوران کامبرین که حدود 540 تا 490 میلیون سال پیش را شامل می‌شود، معروف است.

 

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,رقص کرم 500 میلیون ساله برای شکار

 

محققان نام این موجود را "کرم احساساتی" گذاشته‌اند و معتقدند دلیل حرکات رقص‌گونه این کرم، به دست آوردن حداکثر غذای موجود در اطرفش بوده است.

 

جین کارون مسئول دیرین‌شناسی بی‌مهرگان در موزه سلطنتی اونتاریو گفت: در این منطقه موجودات عجیبی یافت شده است اما به جرات می‌گویم که این کرم احساساتی یکی از عجیب‌ترین‌ها بوده است.

 

وی افزود: ابعاد این کرم در حدود انگشت شست دست است.

 

محققان معتقدند چنگال‌های پرقدرت این کرم‌ها به آنها کمک می‌کرده است که به راحتی به سطوح سخت و محکم بچسبند و این موضوع به تشکیل فسیل‌های کامل از آنها کمک کرده است.

 

پرزهای مویی‌ شکل که در بازوهای جلویی این موجود وجود داشته است به منزله یک فیلتر عمل کرده و این امکان را فراهم می‌کرده که فقط مواد غذایی مورد نیاز این جانور به بدنش برسد.

 

محققان به کمک نرم‌افزارهای شبیه‌ساز رفتار این جانور را در زمان حرکات رقص شبیه‌سازی کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------