سفر به مریخ به تاخیر افتاد



اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,سفر به مریخ

شرکت SpaceX قصد دارد کاری کند که انسان‌ها بتوانند به مریخ سفر کنند و از هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای چنین کاری است. این شرکت قصد داشت که اولین ماموریت خودش پیرامون سفر به مریخ را در سال ۲۰۱۸ اجرا کند؛ اما «جیووینی شوتول» (Gwynne Shotwell) از شرکت SpaceX گفته که برای انجام دادن چنین کاری به زمان بیشتری نیاز است.

 

این شرکت قصد دارد سفینه‌ای به نام «اژدهای قرمز» (Red Dragon) را برای سفر به مریخ آماده کند که به نظر می‌رسد برای سال ۲۰۱۸ آماده نمی‌شود و به همین دلیل این ماموریت به تاخیر افتاده است. شوتول گفته که شرکت SpaceX این سفینه را از پایگاه Complex 39A  سازمان ناسا پرتاب خواهد کرد.

 

قبلا برنامه ریزی شده بود که این سفینه در سال ۲۰۲۲ به سمت مریخ پرتاب شود؛ اما تصمیم گرفته شد که این اتفاق در سال ۲۰۱۸ انجام شود. در حالی که تیم مسئول این پروژه در حال پیش برد برنامه‌ها بودند، متوجه شدند که نمی‌توانند در تاریخ اعلام شده پروژه را تکمیل کنند و برای این کار نیاز به تامین منابع مختلف و تمرکز بیشتری روی تیم است.

 

براساس اطلاعات منتشر شده پروژه سفر به ماه برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده و می‌توانیم امیدوار باشیم که تا سه سال دیگر اولین انسان‌ها روی سیاره مریخ قدم می‌گذارند.

 

دیجی کالا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------