«واتسون» شخصیت شما را به عکس تبدیل می‌کند.



اخبار,اخبار علمی وآموزشی,«واتسون» شخصیت شما را به عکس تبدیل می‌کند.

سوپر کامپیوتر شرکت IBM در یک نمایشگاه عجیب هنری، تصاویر افراد را براساس ویژگی‌های شخصیتی آنها می‌سازد. .

به گزارش آنا ، شرکت IBM چند سالی است که یک ابرکامپیوتر تازه به‌نام «واتسون» وارد کار کرده است که از هوش مصنوعی سطح بالایی بهره می‌گیرد. این سوپر کامپیوتر از زمان آغاز به‌ کار تا به امروز مشکلات و مسائل روزمره زیادی را برای انسان‌ها حل کرده است. از مشاوره آشپزی با مواد عجیب و غریب تا حل مسائل ریاضی و یافتن الگوهای شخصیتی، همگی در فهرست خدمات این سوپر کامپیوتر قرار دارند.

 

این‌ روزها واتسون در نیویورک در یک نمایشگاه هنری عجیب مشغول به‌ کار است که قرار است تا دو هفته دیگر نیز ادامه داشته باشد. در این نمایشگاه این ابرامپیوتر با استفاده از ویژگی‌های شخصیتی‌ای که از افراد می‌شناسد، تصویر آنها را شکل می‌دهد. در میان تصاویر ساخته و به‌نمایش درآمده، تصویر ماری کوری، فیزیکدان و شیمیدان لهستانی و کاشف رادیواکتیو و نیکولا تسلا، مخترع، مهندس برق و مهندس مکانیک صربی‌الاصل آمریکایی، هم دیده می‌شود.

 

روش کار به‌ این شکل است که این هوش مصنوعی از روی نوشته‌ها، نقل‌قول‌ها، شیوه زندگی و حتی خاطرات تعریف شده افراد قدیمی، از آنها تصویری شکل می‌دهد اما وقتی شما به‌ عنوان یک شخص زنده به این سوپر کامپیوتر مراجعه می‌کنید، از شما چند سوال روانکاوی خواهد پرسید. هنرمند مورد علاقه شما کیست و چرا؟ در نوجوانی تصمیم داشتید وقتی بزرگ شدید چه کاره شوید؟ اگر بتوانید یک شخصیت سینمایی شوید چه کسی را انتخاب می‌کنید؟ و ... پس از آن یک عکس از چهره شما گرفته می‌شود و کامپیوتر بر اساس چهار ویژگی شخصیتی یعنی: هیجان‌زدگی (استرس)، تطبیق‌پذیری، برون‌گرایی و در آخر وجدان و مذهبی‌بودن که به هر کدام یک آیکون خاص اختصاص داده شده است، تصویر شما را از روی عکس می‌سازد. رنگ این تصویر که نشان‌دهنده میزان استفاده از آیکونی خاص است، شخصیت شما را در عکس برملا می‌سازد.

 

این نمایشگاه هم‌اکنون در نیویورک برقرار است و IBM قصد دارد به‌زودی آن را در برخی شهرهای بزرگ جهان هم برپا کند اما برای کسانی که امکان حضور در نمایشگاه را نداشته باشند، امکان اتصال اینترنتی به واتسون و ارسال عکس با وب‌کم نیز وجود دارد.

 

اکنون هوش مصنوعی به نقطه‌ای رسیده است که می‌تواند از عکس و چند سوال به واقعیت روحیات انسان پی ببرد و آن را با دقت خوبی تصویر کند، در صورتی‌ که بتواند این ویژگی‌ها را شبیه‌سازی نیز بکند، وارد عصری می‌شویم که شاید تشخیص چهره ربات از انسان کار آسانی نباشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------