ترکیب مرگبار برخی خوراکی ها باسیگار



اخبار,اخبار علمی,اخبار سیگارکشیدن

افراد سیگاری از کشیدن سیگار به همراه برخی خوراکی ها لذت می برند غافل از این که ترکیب سیگار بااین خوراکی ها مرگبار است .

کشیدن سیگار به همراه قهوه برای سیگاری ها بسیار خوشایند است . پزشکان هشدار می دهند که ترکیب این دو بسیار خطرناک است ، چرا ؟


کافئین قهوه ،سم موجود در تنباکو را چندین برابر می کند . کشیدن سیگار به همراه قهوه عادت بسیار بد ورایجی است . بهتر است که روز خود را با نوشیدن کاکائو و یا چای آغاز کنید . پزشکان می گویند که استعمال دخانیات در آغاز صبح خطرناک است . چراکه معده شما خالی است . متخصصَان تغذیه در این مورد هشدار می دهند که کشیدن سیگار بامعده خالی شمارا دچار سرگیجه وحالت تهوع می کند وبااین کار اشتهای خود را از دست می دهید . به همین دلیل بسیاری از افراد سیگاری از خوردن صبحانه خودداری می کنند . که البته این کار برای سلامتی مضر است . بلافاصله پس از صرف غذا سیگار نکشید . مطالعات نشان داده :


*کشیدن سیگار بلافاصله بعد از غذا مانند این است که نصف پاکت سیگار کشیده اید .
*ترکیب سمی دیگر ، کشیدن سیگار به همراه الکل است چراکه الکل غشاء سلولی را از بین برده وسرعت ورود مواد سمی به داخل همان سلول را افزایش می دهد.


افرا د سیگاری بهتر است ،یک ساعت پس از صرف غذا سیگار بکشند وپیش از همه اینها دهان خود را با آب گرم بشویند با این کار نه تنها ششها شسته می شودبلکه تمایل به کشیدن سیگار نیز کم می شود .

 

اخبار علمی - سایت خبری تحلیلی ساعت24

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------