اولین پهپاد سه موتوره آزمایش شد + تصاویر



محققان صنعت رباتیک اخیرا توانسته اند جدیدترین ربات سه موتوره (تری کوپتر) خود را آزمایش کنند و گفته می شود نسبت به ربات های پروازی دو موتوره (کوادوکوپتر) قابلیت های زیادتری دارد.

محققان ‍ژاپنی تری کوپتری را ساخته اند که بیش از آنکه شبیه یک ربات پروازی باشد، مانند یک ابر انسان کارهای خود را انجام می دهد.
در چند سال گذشته فقط تعداد کمی کوادوکوپترهای مجهز به دوربین فیلم برداری وجود داشتند که می توانستند در فضا به پرواز در آمده و فیلم های لازم را از بالا برای کاربران تهیه نمایند.

 

اخبار , اخبار علمی, پهپاد سه موتوره

 

اما محققان ربات سه موتوره ای را ساخته اند که ویژگی های بارزی را نسبت به انواع دو موتوره قبلی خود رارا می باشد. از مشخصات این ربات سه موتوره این است که می تواند بهتر از انواع ربات های دو موتوره (کوادوکوپتر) با سرعت بسیار زیادی در آسمان حرکات انحرافی و نمایشی را انجام دهد که با این کارهای نمایشی هواپیمای آکروباتیک نام گرفته است.

 

کلمال مورمن یکی از مهندسان طراح این ربات سه موتوره می گوید: «این یک طراحی منحصر به فرد است که اجازه می دهد ربات BlackOps به راحتی ارتفاع خود را تا سطح زمین کم کند، در حال پرواز ارتفاع خود را کم و زیاد نماید، و همچنین حرکات مارپیچی را در حال پروزا انجام دهد» همچنین در راستاری ارتقا تکنولوژی این تری کوپتر مورمن می گوید که «این ربات سه موتوره می تواند خیلی بهتر از ربات کوادوکوپتر یا همان ربات های چند سال قبل مانند جت های شکاری به سطح زمین نزدیک شود و دوباره اوج گیرد؛ و این کاری است که یک ربات دو موتوره از عهده آن بر نمی آید».

 

اخبار , اخبار علمی, پهپاد سه موتوره

 

بنا به تحقیقات صورت گرفته این یک روند رو به پیشرفت در ساخت ربات های پروازی است که با پیشرفتی که دارند کیفیت و امنیت کار را تا اندازه زیادی برای پروازهای ربات ها بالاتر برده اند.

 

از دیگر ویژگی های این تری کوپتر این است که با استفاده از یک باتری لیتیوم پلیمری 11.1 ولت سه موتور خود را تغذیه کرده و مدت زمانی که می تواند پرواز نماید 25 دقیقه در هر مامورت پروازی خود است.

 

همچنین این تریکوپتر به یک دوربین فیلم برداری 1080 پیکسلی نیز مجهز است که در هر ماموریت قابلیت این را دارد که تمام مدت زمان مامورت خود را فیلم برداری نماید.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------