ماسک ضد بخار برای پزشکان ساخته شد/ کاهش خطای جراحی



اخبار علمی - ماسک ضد بخار برای پزشکان ساخته شد/ کاهش خطای جراحی

یک محقق ایرانی موفق به ساخت ماسکی شد که این ماسک می تواند جلوی بخار شیشه عینک را برای جراحان در حین جراحی بگیرد تا عمل جراحی از هرگونه خطایی به دور باشد.

چند کلمه کلیدی

یک محقق ایرانی موفق به ساخت ماسکی شد که این ماسک می تواند جلوی بخار شیشه عینک را برای جراحان در حین جراحی بگیرد تا عمل جراحی از هرگونه خطایی به دور باشد.

 دهقانی راد ایده پرداز ماسک ضد بخار عینک در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: این ماسک به هنگام انجام عمل جراحی توسط جراحان استفاده می شود، اما هم اکنون از ماسک هایی استفاده می شود که با تنفس جراح منجر به ایجاد بخار بر روی عینک می شود که همین موضوع منجر به خطا در جراحی می شود.

وی با بیان اینکه اگر بخار بر روی عینک جراح ایجاد شود، عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت، عنوان کرد: از آنجایی که بخار حاصل از تنفس جراح در حین عمل جراحی یکی از مشکلات جراحان بوده است، به فکر ساخت چنین ماسک هایی با خاصیت ضد بخار افتادیم.

دهقانی راد اظهار داشت: قبل از این در بازار عینک های ضد بخار وجود داشته اند که بعد از شستشو خاصیت ضد بخاری خود را از دست می دادند به همین دلیل قطعاتی را بر روی این ماسک قرار داده ایم تا خاصیت ضد بخاری برای داشته باشد.

ایده پرداز ماسک ضد بخار افزود: اولین تیم پزشکی که از این ماسک ها استقبال کردند، متخصصان چشم بودند چرا که جراحی های میکروسکوپی توسط این پزشکان صورت می گیرد و استفاده از این ماسک ها می تواند از خطاهای حاصل از بخار شیشه عینک در حین جراحی جلوگیری کند.

دهقانی راد با توضیح اینکه ماسک های ضد بخار یکبار مصرف هستند، اذعان داشت: یکی از مزیت های ماسک های ضد بخار، وجود فیلتری در قسمت فوقانی، در شیب چشم است که می تواند با اندازه گودی هر چشمی سازگار و تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه الیاف ماسک ضد بخار عینک ضد حساسیت هستند، گفت: ایده ماسک های ضد بخار عینک در یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری گیلان بوده است که در حال مذاکره برای تولید انبوه است.

 

 اخبار علمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------