کشف سیاره ابرزمین قابل سکونت در فاصله 21 سال نوری



  ااخبارعلمی ,خبرهای  علمی,سیاره

دانشمندان سیاره ای ابرزمین در فاصله 21 سال نوری زمین کشف کرده اند که ممکن است قابل سکونت باشد.

 به گزارش  ایرنا از نشریه انگلیسی دیلی میل، دانشمندان سیاره ای جدید کشف کرده اند که 21 سال نوری از زمین فاصله و سه برابر زمین جرم دارد و گفته می شود دنیایی صخره ای است و احتمالا به اندازه ای خنک باشد که آب مایع را در خود نگه دارد.

 

این سیاره در امتداد لبه داخلی ناحیه قابل سکونت ستاره کوتوله قرمز می‌چرخد و محققان اکنون امیدوارند اتمسفر و دیگر مختصات آن را برای دریافت بهتر از پتانسیل های آن به منظور امکان زندگی بشناسند.

 

محققان در موسسه اختر نجوم جزایر قناری این سیاره را با استفاده از تلسکوپ ملی گالیله 3.6 متری کشف کرده اند.

 

هر یک دور کامل مداری این سیاره تقریبا 14 روز طول می کشد، دانشمندان برآورد می کنند سیاره حدودا 2.8 زمین جرم داشته باشد و هشت دهم واحد نجومی از ستاره آن مستقر باشد که آن را در منطقه قابل سکونت قرار می دهد.

 

آلخاندرو سوآور مسکارنو یکی از پژوهشگران این طرح می گوید: ستاره کوتوله قرمز، ستاره ای نسبتا سرد است و این سیاره در لبه منطقه قابل سکونت آن قرار دارد که آب مایع روی سطح باقی می ماند.

 

در واقع بسته به ابر پوشاننده اتمسفر آن و به دلیل حرکت مداری آن می تواند قابل سکونت باشد.

 

سیاره جدید نسبتا به منظومه شمسی نزدیک است و محققان می گویند کم جرم ترین سیاره از جمله سیاره های ابرزمینی باشد که تاکنون پیدا شده است.

 

به گفته رافایل ربولو یکی از دانشمندان این گروه، محققان در ادامه سعی می کنند این سیاره را در حالی که از جلوی ستاره آن عبور می کند زیر نظر بگیرند تا بیشتر از وضعیت آن مطلع شده و اتمسفر آن را شناسایی کنند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------