ساخت مفصل‌بند گرمایشی و سرمایشی قابل حمل در کشور



   اخبارعلمی ,خبرهای  علمی , مفصل

پژوهشگران کشور اورتز هوشمند حرارتی - برودتی برای بهبود دردهای اسکلتی عرضه کردند که علاوه بر تولید گرمایش کنترل‌شده با اعمال ماساژ بر روی موضع بافت مفصل را افزایش می‌دهد.

 به گزارش ایسنا، این محصول یک اروتز حرارتی، برودتی و لرزشی قابل حمل است که برای تسکین درد و تسریع فرآیند بهبودی در بیمارانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، طراحی شده است.

 

هوشمندی این محصول این است که به وسیله نمایشگر و کلیدهایی که بر روی جعبه کنترل دستگاه تعبیه شده، می‌تواند دمای مناسب را برای مفصل که توسط پزشک توصیه شده است، تنظیم کند و مدار کنترل، ‌دمای داخل زانوبند را به دمای مطلوب با دقت نیم درجه سانتیگراد می‌رساند.

 

همچنین این محصول علاوه بر تغذیه از منبع برق شهری می‌تواند به وسیله باتری لیتیومی پلیمری تعبیه شده در آن تغذیه شود و به بیماران این امکان را می‌دهد تا بتوانند از مزایای آن در حین حرکت و پیاده‌روی بهره مند شوند.

 

مواد اولیه به کار رفته در این اروتز هوشمند سبب شده تا این محصول در نهایت سبکی و حجم کم تولید شود و این امر از محدود شدن دامنه حرکتی بیماران جلوگیری کرده و استفاده از این مفصل‌بند را برای بیمار به مراتب راحت‌تر کرده است.

 

گرمایش این محصول با استفاده از المنت‌های سیلیکونی است و به گونه‌ای عمل می‌کند که در کنار تولید گرمای یکنواخت مورد نیاز و ضخامت کم، انعطاف‌پذیری بالایی را ایجاد کرده تا بیمار بتواند به راحتی در حین حرکت از این وسیله استفاده کند.

 

علاوه بر آن با قرار دادن موتور ویبره در داخل ساختار زانوبند، در کنار گرمایش با ایجاد لرزش، مفصل را ماساژ داده و متابولیسم بافت مفصل را افزایش می‌دهد.

 

این محصول همچنین با استفاده از قطعه‌های Thermoelectric cooler می‎تواند انرژی الکتریکی را به سرمایش تبدیل کند. سرمایش در برخی موارد مانند میادین ورزشی و کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

این محصول از سوی تیم تحقیقاتی جواد صفایی، نادیا نقوی و امین اظهری اجرایی شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------