ساخت رشته سیم‌های نانویی «DNA» توسط دانشمند کره‌ای



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,سیم‌های نانویی

یکی از محققان و دانشمندان کشور کره جنوبی موفق به ساخت رشته های سیمی نانویی «دی.ان.ای» شده است که گام مهمی در حوزه نانو تکنولوژی محسوب می شود.

 به گزارش ایرنا، «مون میونگ وون» از دانشمندان فعال در حوزه نانو تکنولوژی در کشف جدید علمی خود با بهره گیری از ماهیت کشش سطح مایع امکان تسریع در توسعه و تولید مکانیزم های انتقال دارو و سنسورهای بیونیک و الکترومکانیکال و نیز تحلیل ساختار DNA را فراهم کرده است.

 

در گزارشی که دانشگاه علوم و تکنولوژی کره جنوبی (KIST) روز شنبه آن را منتشر کرده است، وی این طرح را با همکاری تیمی از همین دانشگاه و یکی از اساتید دانشگاه پرینستون آمریکا اجرا کرده و نتایج این در ژورنال آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

 

روزنامه «کوریا تایمز» روز شنبه با انتشار این خبر، اعلام کرد که قابلیت این فناوری در زمینه متنوع سازی فرایندهای انتقال دارویی که نیاز به ترتیبات و عناصر در ابعاد نانو در آنها وجود دارد، می باشد.

 

گزارش می افزاید: معمولا سطوح موادی همچون «پولی دی متیل سیلوکسان» در زمان فشار دچار چین خوردگی می شود که در کشف جدیدی که این دانشمند کره ای بر پایه ماهیت کشش سطوح مایه به آن نائل شده، قادر است به نحوی عمل کند که حداقل محیط کنش را حفظ نماید.

 

دانشگاه علوم و تکنولوژی کره جنوبی (KIST) در توضیح کشف «مون میونگ وون» آورده است: هنگامی که قطره ای آب بر روی این سطح چروک شده ریخته می شود، ماهیت کشش سطوح مایع با کشیدن این چروک آن را شبیه به تونلی با ساختار تاشونده می نماید و هنگامی که آب خشک می شود، تونل نانویی با مولکول DNA برخورد کرده و تبدیل به سیم نانویی DNA می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------