بازیافت زباله با کرم پیله سازی که پلاستیک می خورد!



 اخبارعلمی ,خبرهای  سیاسی , کرم پیله ساز

محققان قصد دارند برای حل مشکل زباله از نوعی کرم پیله ساز استفاده کنند.آنان متوجه شده اند این کرم پیله ساز علاوه بر تغذیه از موم عسل، کیسه های پلاستیکی را نیز می خورند!

 به گزارش مهر به نقل از کوارتز، این کرم پیله ساز  به طور معمول به عنوان طعمه برای ماهیگیری استفاده می شود و موم عسل می خورد. اکنون دانشمندان متوجه شده اند این موجود علاوه بر موم عسل، از کیسه های پلاستیکی نیز تغذیه می کند.

 

 فدریکا برتوچینی محقق موسسه  زیست درمانی و زیست فناوری کانتابریا در اسپانیا این کشف را انجام داده است. او هنگام پاکسازی کندوهای عسل در خانه خود، تعدادی از این کرم ها را یافت و آنها  را در کیسه پلاستیکی قرار داد. او پس از تمام کردن فرایند پاکسازی کیسه را بررسی کرد و متوجه شد کرم ها با جویدن پلاستیک از آن فرار کرده اند.

 

 این آغاز یک پروژه بود که در آن برتوچینی و همکارانش ۱۰۰ کرم پیله ساز را در سراسر جهان بررسی کردند. آنها متوجه شدند این کرم ها کیسه های پلاستیکی خرید که از جنس پلی اتیلن هستند را طی ۴۰ دقیقه می جوند.

 

 همین روند به آغاز تحقیقاتی درباره استفاده از این کرم ها برای از بین بردن زباله های پلاستیکی منجر شده است. این درحالی است که بازیافت زباله به طور عادی میلیون ها سال طول می کشد.

 

به اعتقاد دانشمندان در حوزه بازیافت زباله های پلاستیکی، کرم پیله ساز نقطه شروع خواهد بود. با درک شیوه این فرایند می توان راه حلی برای مشکل زباله پلاستیکی یافت.

 

اگر این فرآیند شیمیایی شناسایی شود، می تواند به راه حلی برای مدیریت زباله پلاستیکی در محیط زیست منجر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------