عکس‌های روز ناسا از زحل و مشتری



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,زحل و مشتری

ناسا امروز آخرین عکس‌های ثبت شده از زحل و مشتری را که با استفاده از مشاهدات کاوشگرهای کاسینی و جونو ثبت شده است، به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، جدیدترین عکس‌های "زحل" با حلقه‌های جذابش و "مشتری" که توسط کاوشگرهای کاسینی و جونو ثبت شده است، در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

فضاپیمای بین‌المللی کاسینی تا کنون نیمی از 22 شیرجه‌های مقرر بین زحل و حلقه‌هایش را پیش از پایان ماموریت خود در پانزدهم سپتامبر به انجام رسانده است.

 

کاسینی 13 سال است که سیاره زحل را بررسی و کاوش می‌کند و از 22 آوریل در مجموعه‌ای از مدارهای بزرگ اصلی زحل قرار گرفته است، قلمروی که تا به امروز غیرقابل دسترس و ناشناخته بود.

 

تصویری که مشاهده می‌کنید در هفتم ژوئن طی هشتمین شیرجه ثبت شده است. عکسی خام که با لنز عریض گرفته شده است و سیاره زحل را همراه با حلقه‌هایش و سایه این سیاره که بر روی حلقه‌های داخلی (نزدیک‌تر) افتاده است، نشان می‌دهد.

 

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,زحل و مشتری

 

عکس جدیدی هم که از سیاره "مشتری" منتشر شده است، اولین عکس نمای نزدیک از مشتری است که توسط کاوشگر جونو گرفته شده است.

 

در این تصویر ترکیبی که تصویر رنگ کاذب مادون قرمز مشتری است، به علت بازتاب نور خورشید ذرات ریزی در یک ارتفاع مشخص به شکل مه دیده می‌شوند.

 

این عکس با همکاری تلسکوپ گمینی شمالی در هاوایی با استفاده از مشاهدات کاوشگر جونو از مشتری در تاریخ 18 می 2017 ثبت شده است.

 

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی ,زحل و مشتری

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------