ساخت ماژول زندگی فضانوردان با قطعات شاتل بازنشسته



اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,ماژول فضانوردان

شرکت لاکهید مارتین مسئولیت تبدیل کابین باربری شاتل بازنشسته را به ماژول آزمایشی زندگی انسان در فضا و در ابعاد واقعی بر عهده گرفت.

 به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، فرایند ساخت ماژول آزمایشی از قطعات شاتل بازنشسته در مرکز تحقیقات فضایی کندی در فلوریدا آغاز شده است. هدف از ساخت این ماژول آزمایش وضعیت کنترل خودکار سیستم کنترل رایانه‌ای در شرایطی است که همه فضانوردان در خارج از سفینه مشغول فعالیت هستند.

 

ماژول اقامت فضانوردان پروژه تحقیقاتی جدید سازمان ناسا است که با هدف تامین شرایط زندگی در فضا، در مدار بین ماه و زمین مستقر خواهد شد.

 

در آینده نه چندان دور برای سفر به ماه و مریخ علاوه بر ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک ماژول سرنشین‌دار نیز برای استقرار در فاصله بین ماه و زمین ساخته خواهد شد.

 

سخنگوی شرکت لاکهید مارتین در مورد برخی از جزئیات این قرارداد عنوان کرد: این قرارداد با هدف تبدیل یکی از ماژول‌های تحویل بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی به ماژول آزمایشی اقامت انسان در مدار بین ماه و زمین تنظیم شده است.

 

وی در ادامه افزود: ماژول باربری شاتل برای کاهش هزینه‌های ساخت و آزمایش انتخاب شده است و این انتخاب هوشمندانه زمان ساخت را از چند سال به تنها 18 ماه کاهش خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------