ابداع غضروف مصنوعی جدید برای جلوگیری از عفونت باکتریایی



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی  ,مفصل مصنوعی

محققان در بیمارستان عمومی ماساچوست موفق به توسعه مفصل مصنوعی شدند که از ایجاد عفونت‌های باکتریایی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینفکشن کنترل تودی، غضروفهای مصنوعی اغلب پس از ایمپلنت دچار عفونت شده و بیمار ناچار به تکرار ایمپلنت می‌شود.

 

در این موارد پزشکان پس از برداشتن ایمپلنت، سیمان استخوانی غنی شده با آنتی بیوتیک را در جای آن قرار داده تا به مدت چند هفته و قبل از ایمپلنت غضروف بعدی در آنجا بماند.

 

"سیمان استخوانی"(bone cement) نوعی ترکیب پلیمری است که به طور گسترده ای به عنوان عامل نگه دارنده و محکم کننده مفصل‌های مصنوعی استفاده می‌شود. این مفصل‌ها شامل مفصل‌های ران، زانو، شانه و آرنج هستند. سیمان‌های استخوانی با پر کردن فضاهای خالی میان استخوان بدن و پروتز مفصلی به محکم شدن آن در محل کمک می‌کند.

 

مشکل اینجاست که توانایی سیمان استخوانی در از بین بردن باکتری‌های همجوار محدود بوده و استفاده از آن نیازمند دو عمل جراحی، یکی برداشت ایمپلنت اصلی و جایگزینی سیمان استخوانی و دیگری انجام مجدد عمل جراحی برای ایمپلنت مفصل دیگر است.

 

در حال حاضر یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان عمومی ماساچوست موفق به توسعه یک پلیمر شدند که در آن آنتی بیوتیک تعبیه شده بهتر و طولانی‌تر کار می‌کند و همچنین تنها نیازمند انجام یک عمل جراحی است.

 

ماده مورد استفاده آنها برای ساخت این غضروف جدید، پلی اتیلن است.

 

محققان با اتصال خوشه‌های آنتی‌بیوتیک به پلی‌اتیلن، توانستند تمامیت و یکپارچگی ساختاری این ماده را حفظ کنند.

 

یکی از معایب دیگر سیمان استخوانی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که نمی‌توان حجم بالایی از آنتی بیوتیک را در آن تعبیه کرد به همین دلیل در بسیاری از بیماران نتیجه بخش نخواهد بود.

 

این تیم تحقیقاتی ماده جدید را بر روی حیواناتی که مفاصل آنها به باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس و بیوفیلم‌های(زیست لایه) باکتریایی آلوده شده بود آزمایش کردند.

 

آنها پس از انجام این آزمایشات دریافتند که ماده جدید با موفقیت می‌تواند تمام عفونت‌های باکتریایی را از بین ببرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------