الون ماسک بی‌صبرانه ایده "هایپرلوپ" را پیگیری می‌کند



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی  ,الون ماسک

چهار سال پس از مطرح شدن ایده "هایپرلوپ" از سوی کارآفرین آمریکایی وی در حال استفاده از تونل‌های زیرزمینی خود برای پیشبرد این طرح است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، زمانی که "الون ماسک"(Elon Musk) از ایده هایپرلوپ به عنوان راهی برای حمل و نقل زمینی سریع رونمایی کرد کمتر کسی تصور می‌کرد وی به خاطر دغدغه‌های متعدد کاری بتواند خودش این ایده را به پیش ببرد اما امروز وی همچنان با قدرت در حال پیگیری روند اجرایی شدن این ایده است.

 

باتوجه به اینکه این ایده در سال ۲۰۱۳ به صورت متن‌باز ارائه شد، استارتاپ‌های زیادی اقدام به طراحی سامانه‌های اختصاصی خود در این زمینه کردند اما این مبدع طرح بود که از همه پیشی گرفت و اولین قدم‌های لازم را برای اجرایی کردن این ایده برداشت.

 

الون ماسک چندی پیش از ایده جدیدی رونمایی کرد که قصد دارد هایپرلوپ را در آن پیاده‌سازی کند.

 

شرکت تونل‌سازی "بورینگ"(Boring) که قرار است یک تونل زیرزمینی بین نیویورک و واشنگتن حفر کند تا مدت زمان سفر زمینی بین این دو شهر که ۳۲۸ کیلومتر از هم فاصله دارند، کاهش یابد، آخرین ایده الون ماسک بوده است که وی اعلام کرده است موافقت مسئولان دولتی را نیز در این زمینه کسب کرده است.

 

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی  ,الون ماسک

 

در بیانیه مربوط به این موافقت که از سوی بورینگ منشر شده، آمده است: در شکرت بوینگ ما قصد داریم تونل‌هایی ارزان‌قیمت با سرعت حفر بالا ایجاد کنیم که در مسیرهای مستقیم مانند نیویورک به واشنگتن امکان رسیدن به سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت مهیاست. و به علاوه با استفاده از پمپ‌های خلا می‌توان این سرعت را به بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رساند تا ایده هایپرلوپ عملا پیاده‌سازی شود.

 

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی  ,الون ماسک

 

در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست تا اصطکاکی در کار نباشد قرار می‌گیرند که حداکثر سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت می‌شود ظرف تنها ۳۵ دقیقه از لس‌آنجلس به سان فرانسیسکو رفت. هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------