پرورش گرافت پوستی برای درمان دیابت نوع 2 و چاقی



 اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,پرورش گرافت پوستی

دانشمندان دانشگاه شیکاگو سلول‌های پوستی را برای تولید پروتئین پپتید 1 شبه گلوکاگون(GLP1) مفید برای دیابت و کاهش اشتها تغییر ژنتیکی دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان این سلولها را در یک ظرف آزمایشگاهی به منظور ایجاد گرافت پوستی پرورش دادند.

 

این گرافت‌ها به طور بالقوه برای درمان دیابت و چاقی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند راهی جدید برای انجام ژن درمانی در جهت درمان انواع بیماری‌ها فراهم کنند.

 

پزشکان توانسته‌اند سلول‌های بنیادی پوست را از بیماران سوختگی برداشته و از دهه 1970 گرافت‌های پوستی را در آزمایشگاه پرورش دهند.

 

 با این حال، در این مطالعه که اخیرا در مجله Cell Stem Cell  منتشر شده، محققان سلول‌های پوست موش را به منظور ارائه گرافت‌های پوستی برای موش‌ها توسعه دادند و بر این باورند که این تکنیک می‌تواند روزی در انسان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

آنها ژن پپتید 1 شبه گلوکاگون(GLP1)، یک هورمون که ترشح انسولین را از پانکراس تقلید می‌کند، در سلول‌های پوست قرار دادند.

 

تحریک تولید انسولین در درمان دیابت مفید است، اما GLP1 همچنین می‌تواند اشتها را کاهش داده و به درمان چاقی کمک کند. سلول‌های پوستی اصلاح شده ژنتیکی در آزمایشگاه به گرافت پوست تبدیل شدند و سپس محققان آنها را به موش‌ها تزریق کردند.

 

به گفته محققان این روش می‌تواند در انسان و سایر انواع ژن درمانی مفید باشد و این روش می‌تواند راه امنی در دراز مدت برای درمان بسیاری از بیماری‌ها فراهم کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------