ستاره‌های مرگ به سوی منظومه شمسی می‌آیند+ تصاویر



به جز سیارک‌هایی که هر از گاهی تهدیدی جدی برای کره زمین محسوب می شوند، ستاره‌های مرده‌ای که تحت تاثیر جاذبه و حرکت وضعی خود وارد منظومه شمسی می‌شوند نیز خبر از تهدیدی جدی برای آینده این منظومه دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  براساس جدیدترین پژوهش‌های اختر شناسان بیش از ۲۰ ستاره مرده به سمت منظومه شمسی در حرکت هستند که می‌توانند با برخورد با کره زمین باعث نابودی تمدن بشری در این سیاره شوند.

 

کارشناسان با بررسی فاصله این ستاره‌ها و سرعت حرکت آن‌ها اعلام کرده اند که حداقل این برخورد تا یک میلیون سال آینده رخ نخواهد داد.

 

 اخبارعلمی,خبرهای  علمی ,ستاره

 

براساس محاسبه‌های انجام شده بین ۱۹ الی ۲۴ ستاره مرده حدود 3.26 سال نوری از ستاره خورشید منظومه شمسی قرار دارند.

 

در خارج از منظومه شمسی یک لایه ضخیم از ابر‌های پوشیده شده از قطعات یخ قرار دارد و احتمال می‌رود که گلیس (ستاره ای بزرگ که احتمال برخورد آن با سیاره ها نسبت به سایر ستاره ها بیشتر است) حدود یک میلیون و سیصد سال آینده وارد این لایه یخی شده و با تغییر جهت حرکت به سوی کره زمین بیاید.

 

 اخبارعلمی,خبرهای  علمی ,ستاره

 

با وجود اینکه فاصله این ستاره از خورشید حدود 25.67  تریلیون مایل است، اما طی میلیون‌ها سال آینده این ستاره به خورشید نزدیک می‌شود.

 

تحقیق بر روی ستاره‌های مرده خارج از منظومه شمسی توسط دانشمندان موسسه ماکس پلانک کشور آلمان انجام شده و در مقاله‌ای در روزنامه گاردین انگلستان به چاپ رسیده است.

 

دانشمندان با استفاده از ماهواره آژانس فضایی اتحادیه اروپا به نام گایا (Gaia)، در خصوص شناسایی و بررسی حرکت حدود ۳۰۰ هزار ستاره نزدیک در فضا پرداخته و محاسبات پیچیده‌ای برای پیش بینی جهت حرکت آن‌ها انجام داده اند.

 

با وجود آنکه بسیاری از ستاره‌های مرده در حین حرکت خود جذب برخی سیاره و ستاره‌های دیگر شده یا مسیر آن‌ها منحرف می‌شود، اما برخی ستاره‌ها با درصد بالایی تهدیدی جدی برای کره زمین محسوب می‌شوند.

 

 اخبارعلمی,خبرهای  علمی ,ستاره

 

کارشناسان علوم اختر شناسی به ساکنان فعلی کره زمین اطمینان خاطر می‌دهند که اکنون خطری از جانب ستاره‌های مرده کره زمین را تهدید نمی‌کند و احتمال برخورد در میلیون‌ها سال آینده وجود دارد.

 

محققان با پژوهش درخصوص نحوه حرکت و اثر گذاری ستاره‌ها بر سیاره زمین در جستجوی چرایی نابودی دایناسور‌ها حدود ۶۶ میلیون سال پیش هستند که با برخورد یک شهاب سنگ بزرگ به زمین و شروع عصر یخبندان به وجود آمد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------