ساخت بلندترین برج خورشیدی دنیا کلید خورد



 اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,پارک خورشیدی

دوبی قصد دارد توسعه بزرگترین پارک خورشیدی در دنیا را با ظرفیت تولید 5 هزار مگاوات برق، از سال 2020 کلید بزند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، دولت دوبی در پی گسترش و وسعت بخشیدن به پارک خورشیدی 700 مگاواتی محمد بن راشد آل مکتوم و افزایش ظرفیت تولید آن تا 5 هزار مگاوات و ساخت یک برج خورشیدی 260 متری در مرکز آن تا سال 2030 است.

 

این پارک خورشیدی در حدود 50 کیلومتری جنوب دوبی قرار دارد و فاز اول آن در سال 2013 افتتاح شد. از آن زمان تاکنون 2.3 میلیون پنل خورشیدی فتوولتائیک با ظرفیت 200 مگاوات در نظر گرفته شده است.

 

انتظار می‌رود ظرفیت برنامه‌ریزی شده تا سال 2030 به 5 هزار مگاوات برسد و پارک در نهایت 214 کیلومتر مربع (83 مایل مربع) را پوشش دهد و میزان انتشار کربن را سالیانه 6.5 میلیون تن کاهش دهد.

 

توسعه این پارک خورشیدی و ساخت برج آن به دست پیمانکارانی از کشورهای چین و عربستان سپرده شده است.

 

با آغاز ساخت و ساز در سال 2020، این فرمت در واقع بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی متمرکز در جهان (CSP) خواهد بود. این امکانات تولید انرژی خورشیدی را با استفاده از لنزها و بازتابنده‌ها برای تمرکز نور خورشید و استفاده از آن برای گرم کردن مایعات فراهم می‌کند که به نوبه خود بخار را برای راه‌اندازی توربین تولید می‌کند.

 

یکی از مزیت‌های این روش این است که سیستم می‌تواند مقداری از انرژی را به عنوان گرما ذخیره کند و آن را در صورت نیاز ارسال کند تا به عنوان گزینه‌ای انعطاف‌پذیرتر از پنل‌های خورشیدی معمولی فتوولتائیک استفاده شود.

 

سعید محمد الطایر، مدیرعامل شرکت برق و آب دوبی (DEWA) گفت: تمرکز ما بر تولید انرژی تجدیدپذیر منجر به افت قیمت در سراسر جهان شده است و قیمت پیشنهادات انرژی خورشیدی در اروپا و خاورمیانه را کاهش داده است. این موضوع زمانی که قراردادی را با کمترین هزینه پروژه "CSP" در جهان بستیم، اتفاق افتاد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------