شبکه پهپادی خودکارِ تحویل خون و دارو



   اخبارعلمی ,خبرهای علمی  ,پهپاد

یک شرکت تحویل کالا در سوئیس که از پهپاد برای ارسال کالا استفاده می‌کند، قصد دارد اولین شبکه پهپادی خودکار را برای تحویل تجهیزات و لوازم پزشکی و دارویی در سوئیس راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "مترنت"(Matternet) یک شرکت سوئیسی فعال در عرصه تحویل کالا با استفاده از پهپادهاست.

 

این شرکت از طرحی ویژه برای انتقال اقلام پزشکی در یک شبکه پهپادی خودکار رونمایی کرده است که در آن نمونه‌های آزمایش خون، پاتولوژی و دیگر اقلام پزشکی حمل‌ونقل می‌شوند.

 

در این طرح در هر بیمارستان یک ایستگاه تمام خودکار برای فرود، تعویض باتری و قرار دادن محموله ایجاد می‌شود و کاربران انسانی تنها برای قرار دادن محموله مورد نظر دخالت خواهند داشت.

 

بازگشایی محموله‌ها با استفاده از اسکن QR امکان‌پذیر است. هدایت و مدیریت ترافیک آسمان‌ها نیز بوسیله همین ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

 

مسئولان این شرکت امیدوارند که حداکثر زمان انتقال محموله‌ها در این سامانه حدود 30 دقیقه باشد تا در صورت وقوع اتفاقات پیش‌بینی نشده بتوان جان بیماران را نجات داد و مسئولان بیمارستان‌ها نگرانی کمتری در رابطه با رسیدن وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود داشته باشند.

 

"مترنت" اعلام کرده است که قرار نیست آسمان شهر را پر از پهپاد کند و در هر شبکه یک تا دو پهپاد پرواز می‌کنند و این فناوری در آلمان و انگلیس نیز عرضه خواهد شد.

 

آغاز فعالیت این پهپادها از ماه اکتبر یعنی 10 روز دیگر خواهد بود.

 

همچنین مجوز پرواز پهپادهای بیمارستانی این شرکت در مناطق متراکم شهری سوئیس نیز صادر شده است و در صورتی که این تجربه موفقیت‌آمیز باشد، می‌توان به گسترش آن در دیگر کشورها امیدوار بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------