سریعترین اتومبیل مسابقه ای الکتریکی رونمایی شد



اتومبیل مسابقه ای,اتومبیل‌سازی

شرکت اتومبیل‌سازی نیسان از سریعترین اتومبیل مسابقه‌ای الکتریکی جهان که سرعت آن به 297 کیلومتر در ساعت می رسد، رونمایی کرد.

سریعترین اتومبیل مسابقه ای الکتریکی جهان تا زمانی که از انرژی برق خود استفاده کند انتشار کربن آن صفر است، عنوانی که برای این اتومبیل انتخاب شده " ZEOD RC " بوده مجهز به نسخه های اصلاح شده فناوری الکتریکی مدل لیف نیسان است.

نیسان در آستانه مسابقات " 24 ساعت لمانز" از این اتومبیل که سرعت آن دو برابر تمام اتومبیلهای الکتریکی جهان است رونمایی کرده است.

قرار است این اتومبیل در گاراژ 56 از "باشگاه اتومبیلرانی غرب" که یک نقطه برای نمایش فناورهای جدید اتومبیلها محسوب می شود، شرکت کند.

اتومبیل مسابقه ای,اتومبیل‌سازی

نیسان در نظر دارد انواع مختلف موتور و فناوریهای الکتریکی را ظرف سال آینده در این اتومبیل آزمایش کند تا عملکرد آن را برای مسابقات بالا ببرد.

این آزمایشها برای ایجاد فناوری اتومبیلهای الکتریکی آینده در جاده ها کاربرد خواهد داشت. نیسان اعلام کرده است که این پیشرفتها را در حین رخداد به نمایش خواهد گذشت.

تیم طراحی " ZEOD RC" به ریاست بن بولبی که اخیرا به عنوان مدیر بخش نوآوری اتومبیلهای مسابقه‌ای نیسان منصوب شده طراحی این اتومبیل را برعهده داشته است.

بولبی گفت: فناوریهای این اتومبیل بخشی از نوآوریهایی خواهد بود که در آینده برای اتومبیلهای جاده ای و غیر مسابقه ای به کار گرفته می شود. هدف از اجرای این برنامه تولید فناوریهای مختلف برای ارزیابی استفاده آنها در آینده و بازگشت نیسان به مسابقات لومانز است. ما درحال حاضر گزینه های مختلفی را بررسی می کنیم.

اتومبیل مسابقه ای,اتومبیل‌سازی

برای عنوان این اتومبیل همچنین عبارت " انتشار صفر برحسب تقاضا" نیز درنظر گرفته شده است. به این معنا که وقتی راننده انرژی خود را از برق به بنزین تغییر می دهد، انتشار کربن اتومبیل برحسب کاربری راننده تغییر کرده است. این گزینه برای اتومبیلهای آینده جاده ای نیز در نظر گرفته می شود.

درحالی که فناوری باطریهای کنونی ارائه کننده ذخیره انرژی کافی برای مسابقه نیست، بولبی اعتقاد دارد که تولید این اتومبیل گام مهمی در الکتریکی کردن اتومبیلهای مسابقه ای محسوب می شود.

وی گفت: اتومبیل مثل این ارائه کننده یک عرصه آزمایشی چالش برانگیز برای گزینه های بسیار موثر و کارا در رابطه با اتومبیلهای جاده ای و خیابانی است. در سال آینده ما چندین آزمایش موتور اتومبیل را انجام خواهیم داد.

براساس اظهارات بولبی نیسان یکی از پیشگامان فناوری اتومبیلهای الکتریکی برای استفاده در خیابانها و جاده ها است که اکنون می تواند دانش خود را بر پایه تولید این اتومبیل مسابقه ای جدید به مرحله اجرا بگذارد.

منبع:mehrnews.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------