ماهي هاي قرمز داراي لكه هاي رنگي نخريد



 

 

ماهي هاي قرمز داراي لكه هاي رنگي نخريد

 

مديركل دفتر بهداشت و مبارزه با بيماري هاي آبزيان سازمان دامپزشكي به مردم توصيه كرد از خريد ماهي هاي قرمز زينتي داراي باله هاي خرده شده و داراي لكه هاي رنگي سياه، سفيد و قرمز خودداري كنند.

'كاظم عبدي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: همچنين ماهيان قرمزي را كه چشمان يك يا دو طرف آنها بيرون زده است يا فلس هايشان ريخته باشد، نبايد خريد.

وي اضافه كرد: ماهيان بيمار و ضعيف كه داراي اين علام هستند، هرچند بيماري خود را به انسان منتقل نمي كنند اما ممكن است آلودگي ناشي از بيماري آنها به آب منتقل و درصورت تماس دست انسان با اين آب، افراد دچار تورم پوست شوند.

مديركل دفتر بهداشت و مبارزه با بيماري هاي آبزيان سازمان دامپزشكي خاطرنشان كرد: اين سازمان درصورت رعايت مسايل بهداشتي، مخالفتي با عرضه ماهي قرمز در ايام نوروز ندارد چراكه كودكان نخستين تجربه خود در ارتباط با حيوانات را از اين طريق مي آموزند.

عبدي در عين حال تاكيد كرد: سازمان دامپزشكي كشور با عرضه هرگونه خزندگان، دوزيستان و حلزون ها مخالف است.

وي به مردم توصيه كرد: ماهيان زينتي را از مراكز مجاز و معتبر، آكواريوم فروشي ها، پايانه هاي ميوه و تره بار يا اماكن مشخص شده توسط سازمان دامپزشكي تهيه كنند و هنگام خريد نيز به ظاهر ماهي توجه داشته باشند.

وي يادآور شد: درصورت تماس دست كودكان با آب يا ماهي -هرچندسالم- بايد فوري دست و صورت كودك را با آب و صابون شست و از دستمالي كردن چشم، دهان و صورت خودداري كرد.... / تحلیل : ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------