کشف کوه‌های یخی در آسمان!



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,اخبار جدید

تصویر جدیدی که توسط ناسا منتشر شده است‏، تپه هایی از آب یخ زده را نشان می دهد که درون دریایی از نیتروژن یخ زده غوطه ور هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،ستاره شناسان معتقدند این تپه های یخی، نمونه های کوچکتری از کوه های یخی موجود در منطقه اسپوتنیک پلانوم واقع در ناحیه قلبی شکل پلوتو هستند و احتمالا از آنجا آمده اند. بر اساس اطلاعات ناسا، طول برخی از این تپه های یخی به چندین کیلومتر می رسد.
 
به گزارش ناسا، از آنجا که چگالی آب یخ زده کمتر از نیتروژن یخ زده است، محققان معتقدند این تپه های یخی روی دریای نیتروژن یخ زده، شناور هستند و با توجه به این که به آرامی در حال حرکت هستند، تصور می شود از کوه های یخی مناطق بالا دست جدا شده اند و در اثر برهم کنش آب و نیتروژن یخ زده‏، به سمت یک مجموعه بزرگ متشکل از قطعات یخ موسوم به Challenger Colles رانده می شوند. به نظر می رسد این مجموعه یخی ابعادی در حدود 60 در 35 کیلومتر دارد. 
 
این تصویر با استفاده از دوربین های طیفی فضاپیمای New Horizones موسوم به MVIC و تنها 12 دقیقه قبل از این که فضاپیمای مذکور به نزدیکترین فاصله خود تا پلوتو برسد، از منطقه ای به ابعاد 500 در 340 کیلومتر و از ارتفاع 16 هزار کیلومتری پلوتو در تاریخ 14 جولای سال 2015 گرفته شده است. 
 
 محققان امیدوارند با توسعه نسل جدید فناوری مخابره اطلاعات بتوانند راهکارهای جدیدی را پیش روی ستاره شناسان قرار دهند تا این نوع اطلاعات را در زمان کوتاه تری به دست آورند.

اخبار علمی - ناسا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------