فردا گل فضایی برداشت خواهد شد



اخبار علمی,خبر های علمی,گل فضایی

گلخانه زمینی ناسا با نام «وگی» (Veggie) در 11 فوریه امسال (22 بهمن) یک گل آهار را که در مرکز فضایی کندی در کالیفرنیا پرورش داده بود، برداشت کرد. حال قرار است اسکات کلی، فضانورد آمریکایی نیز فردا گل آهاری را که در گلخانه مصنوعی‌ در ایستگاه فضایی بین‌المللی پرورش داد، برداشت خواهد کرد.

به گزارش آنا به نقل از ناسا، دانشمندان امیدوارند که با پرورش گل در فضا، به دستاوردهای خوبی برسند تا بتوانند در آینده و در ماموریت‌های طولانی فضایی همانند سفر به مریخ از همین روش برای کاشت گیاهان خوراکی استفاده کنند.

گیاهان زمینی برخی از عوامل تنش‌زا را که در ایستگاه فضایی بین‌المللی تجربه می‌کنند را ندارند. با این حال، برخی از گل‌های آهاری که در لابراتوار شناور پرورش یافته‌اند، به دلیل تلاش فضانوردان و اطلاعاتی که میان فضانوردان مرکز کندی و ایستگاه فضایی بین‌المللی رد و بدل می‌شود، تا الان دوام آورده‌اند و همین امر موجب شده که اسکات کلی، «باغبان مستقل» لقب بگیرد و هم‌اکنون کلی، اطلاعات بیشتری را درباره رشد بهتر گیاهان در فضا کسب کرده است.

کلی در این مورد می‌گوید: «فکر می‌کنم که چیزهای زیادی درباره پرورش گیاهان یاد گرفته‌ام. ما در آینده‌ای نزدیک در فضا مزرعه‌دار خواهیم شد و من واقعا انگیزه این را پیدا کرده‌ام که گیاهان را به زندگی بازگردانم».

کلی تصمیم گرفته است که فردا این گل‌ها را بکند.

وی همچنین می‌گوید: «ما باید سیستم‌های غذاسازی قدرتمندتری را بسازیم و ناسا این سیستم‌ها را نیاز دارد تا بتواند برای اکتشافات بیشتر روی مریخ و سفر طولانی‌تر روی این سیاره سرخ خود را آماده کند».

اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------