6 بنای مفهومی برای گذشتن از زندگی زمینی + تصاویر



زمانی که صحبت از زندگی در سیاره‌های دیگر به میان می‌آید، به غیر از مسئله نحوه سفر به آن سیاره، ذهن دانشمندان به محل سکونتی که قرار است پایگاه و نجات‌بخش انسان‌ها روی سیاره بیگانه باشد، متبادر می‌شود. زمین به اندازه کافی امن است که بخواهد انسان را در مقابل حفظ، در سیارات دیگر این پناهگاه‌ها هستند که باید این نقش را ایفا کنند.»

به گزارش آنا به نقل از Engadget، سیاره مریخ به‌تازگی توجه انسان‌ها را به خود جلب کرده است تا اگر اتفاقی برای کره زمین بیفتد، زیستگاه دیگری را برای ادامه حیات داشته باشند و البته با ادامه این اکتشافات فضایی، نیاز به پایگاه‌های ویژه، تحقیقات و کشاورزی روی این سیاره سرخ بیش از پیش احساس می‌شود. علوم و کشاورزی نقاط اشتراکی بسیاری در فضای بیرون از کره زمین دارند و نتایجی که این دو حوزه به دست آورده‌اند، چیزی نیست که در زمین یافت شود.

بسیاری از ساختمان‌هایی که برای فضا طراحی شده‌اند روی دستاوردهای نوآورانه از جمله چاپ سه‌بعدی، نیروی خورشیدی، مواد محلی و قابلیت حمل و نقل راحت تکیه دارد. در ادامه به شش ساختار فضایی که به عنوان بهترین‌ها و منحصر به‌فردترین‌‌ها انتخاب شده‌اند، می‌پردازیم:

 

اخبار,خبر های علمی,زندگی زمینی


سیستم کمپینگ قابل باد شدن MIT برای ماه
زمانی که حرف از ساختمان‌سازی روی ماه می‌آید، تیمی از مهندسان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک دستاورد منحصر به‌فرد دارند: پناهگاه قابل باد شدن و سبک که برای «کامپوت» کوتاه‌مدت طراحی شده است. این پناهگاه زمانی که هنوز بادش نکرده‌اند، پوسته سلول خورشیدی آن در ابعاد یک یخچال فریزر است.

ولی زمانی که کاملا باد می‌شود، حدود 40 متر مربع فضا دارد که یک اتاق مناسب برای دو فضانورد به شمار می‌رود که یک‌چهارم آن را فضای خواب تشکیل می‌دهد. این نمونه مفهومی برای یک شب ماندن فضانوردان روی ماه به درد می‌خورد اما مهندسان معتقدند که ایده باد شدن این پناهگاه می‌تواند الهام‌بخش پناهگاه‌های بعدی با طول عمر بیشتر باشد.

 

اخبار,خبر های علمی,زندگی زمینی


کلبه اسکیموی پرینت‌شده سه‌بعدی در مریخ
ناسا علاقه شدیدی به ایده معماری سه‌بعدی دارد. این آژانس فضایی در چالش سال گذشته «پناهگاه پرینت‌شده سه‌بعدی برای مریخ»، ایده برنده را «خانه یخی» نام‌گذاری کرد. این خانه یخی شبیه به کلبه اسکیموهاست که چهار نفر می‌توانند در آن زندگی کنند و نمایی شفاف دارد که می‌توان داخل آن را دید.

در واقع، این نمای شفاف برای استفاده از نور طبیعی سیاره است تا ریتم شبانه‌روزی ساکنانش مختل نشود. خانه یخی علاوه بر اینکه مقاومت خوبی در مقابل شرایط آب‌وهوایی مریخ دارد، محل راحتی برای زندگی و کار ساکنانش است و حتی مجهز به گلخانه است.

 

ناسا به شما امکان می‌دهد خانه‌ای را روی مریخ طراحی کنید و بسازید
افرادی که به اصطلاح «خوره فضا» نامیده می‌شوند، عشق این را دارند که خانه خود را طراحی کنند و حتی با کمک فناوری‌های ناسا آن را روی مریخ بسازد. ناسا سیستمی را طراحی کرده است که شبیه به چاپ سه‌بعدی کار می‌کند و می‌توان با طرح دستی آن را به واقعیت تبدیل کرد؛ آن هم ساخت بناهایی با بتن.

از نظر دانشمندان ناسا، بتن یکی از مواد ایده‌آل برای ساخت پناهگاه در فضا به شمار می‌رود و هم‌اکنون دانشمندان می‌دانند که چگونه با مواد روی سطح مریخ و در واقع، مواد طبیعی بتن تهیه کنند.

 

اخبار,خبر های علمی,زندگی زمینی


نخستین هتل فضایی
بسیاری از آژانس‌های فضایی در تلاشند تا بتوانند ساختمان‌هایی را برای فضانوردان در فضا طراحی کنند اما تاکنون هیچ کس به فکر گردشگران فضا نبوده است. به هر حال، به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور برخی افراد پولدار وقتی از تفریحات روی زمین خسته می‌شوند، عزم سفر به فضا کنند و بخواهند ماجراجویی این شکلی را نیز تجربه کنند.

ایستگاه فضایی تجاری فناوری‌های مداری روسیه در آینده این امکانات را در اختیار گردشگران خواهد گذاشت. ایده این ایستگاه فضایی یک هتل مدار گردی است که انرژی مورد نیازش را از خورشید می‌گیرد و می‌تواند افراد را برای لذت بردن از فضا در خود جا دهد.

 

اخبار,خبر های علمی,زندگی زمینی


پایگاه پرینت‌شده سه‌بعدی «فاستر و شرکا» در ماه
فاستر و شرکا، شرکتی است که طرح‌های ساختمان و بناهای نوآورانه آن شهرت بسیاری دارد و در نتیجه خیلی جای تعجب ندارد که این شرکت نوآوری‌های خود را به ماه هم برساند و برای این قمر هم ساختار معماری طراحی کند. این شرکت برای ساخت پایگاه روی ماه از قطعاتی استفاده کرده که با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده‌اند.

این پایگاه به خوبی ساکنان خود را در مقابل شهاب‌سنگ‌ها، اشعه گاما و نوسانات شدید دما حفاظت کند. شرکت فاستر و شرکا اعتقاد دارد که بهتر است از موادی که از سطح خود ماه به دست می‌آید، در ساختار پایگاه استفاده کرد تا دیگر لازم نباشد مصالح را از زمین بار موشک کرد و این همه مسافت را منتقل کرد. البته ناگزیر از انتقال برخی قطعات از زمین هستیم اما به راحتی می‌توان از خاک ماه به عنوان مصالح ساختمانی استفاده کرد.

 

اخبار,خبر های علمی,زندگی زمینی


خانه حبابی افسانه‌ای Sfero
پایگاه Sfero شامل یک خانه حبابی گرد و یک باغچه داخلی و فضای کاری است که در طبقه بالای آن و محل خوابش در طبقه پائین آن قرار دارد. این بخش‌ها از طریق راه‌پله‌های حلزونی به هم مربوط می‌شوند.

 

قسمت نشیمن این خانه حبابی به گونه‌ای طراحی شده که دو فضانورد به راحتی می‌توانند روی سیاره سرخ زندگی کنند. شرکت «فابیولس»، سازنده این پایگاه امیدوار است که به زودی آن را ابتدا روی زمین و درمناطق هاوایی یا صحرای موهاوی آزمایش کند.

 

اخبار,خبر های علمی,زندگی زمینی


اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------