از ویروس‌های شیشه‌ای تا نقشه احساسات انسانی



اخبار علمی - بهترین تصاویر علمی هفته: از ویروس‌های شیشه‌ای تا نقشه احساسات انسانی

عکس‌های علمی، فناوری و هنری جذاب این هفته را به انتخاب پاپ‌ساینس با ما ببینید: از ویروس‌های شیشه‌ای عروس دریایی سایبورگ گرفته، تا غیب کردن تنه درخت کامیون یخی.


ویروس‌های شیشه‌ای

 

اخبار,اخبار علمی,بهترین تصاویر علمی هفته,تصاویر ویروس‌های شیشه‌ای


لوک جرام در پروژه‌ای جالب و ابتکاری، مجسمه‌هایی شیشه‌ای از ویروس‌ها ساخته است که برخی از آنها 1 میلیون بار بزرگ‌تر از نمونه واقعی خود هستند. عکس بالا مربوط به ویروس آنفولانزا خوکی است.

احساسات چه شکلی هستند

 

اخبار,اخبار علمی,بهترین تصاویر علمی هفته,تصاویر احساسات


در پژوهشی بین‌المللی، گروهی از محققان با برانگیختن احساسات مختلف در گروهی از داوطلبان، اقدام به تولید نقشه‌ای از احساسات انسانی نمودند. برای تولید این نقشه از دواطلبان خواسته شد احساس خود را با رنگ‌آمیزی شکلکی انسانی تصور کنند، که نتیجه کار در عکس بالا به تصویر کشیده شده است.

آغوش اختاپوسی

 

اخبار,اخبار علمی,بهترین تصاویر علمی هفته,تصاویر آغوش اختاپوسی


آزمایشگاه تحقیقاتی آلوین که مشغول جستجو در خلیج مکزیک بود، توسط اختاپوسی کنجکاو وارسی می‌شود. سوال اینجاست که آیا این اختاپوس، اختاپوسی دوست داشتنی و سر به زیر است؛ یا اینکه از انواع خطرناک و پرخاشجو محسوب می‌شود؟

عروس دریایی سایبورگ

 

اخبار,اخبار علمی,بهترین تصاویر علمی هفته,تصاویر عروس دریایی سایبورگ


وینسنت فورنیر هنرمند تلاش کرده است تا تصورات خود را از مخلوقات زمینی که اندام‌های آنها با کمک دانش روباتیک تقویت شده‌اند به تصویر کشد. نتیجه کار مانند عروس دریایی عکس بالا نیز معمولا ترسناک از کار در آمده است.

حباب بلندگو

 

اخبار,اخبار علمی,بهترین تصاویر علمی هفته,تصاویر حباب بلندگو


جسم کروی بزرگی که در عمی بالا می‌بینید، یک بلندگوی غول‌پیکر است. فقط کافی است درون آن دراز بکشید، یکی از موسیقی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، و به ناگاه خود را از همه مردم اطراف جدا کنید؛ مردم از همه جا بی‌خبری که شاید تلاش کنند شما را از قفس شیشه‌ای نجات دهند!

غیب کردن تنه درخت

 

اخبار,اخبار علمی,بهترین تصاویر علمی هفته,تصاویر غیب کردن تنه درخت


دنیل سیرینگ و ماریو شو در اقدامی جالب اقدام به «غیب کردن» بخشی از تنه یک درخت کردند. برای این کار، آنها پلاستیکی به دور بخشی از تنه کشیدند و با استفاده از رنگ آن را استتار کردند.

کامیون یخی

 

اخبار,اخبار علمی,بهترین تصاویر علمی هفته,تصاویر کامیون یخی


شاید فقط یک تبلیغ باشد، اما مهم این است که کار می‌کند! شرکتی کانادایی برای نشان دادن قدرت باتری‌های خود، کامیونی از بدنه یخی ساخت و با موفقیت با آن رانندگی کرد.

طوفان زمستانی

 

اخبار,اخبار علمی,بهترین تصاویر علمی هفته,تصاویر طوفان زمستانی


سال نو مبارک! البته برای ساکنان ایالات شرقی آمریکا اوضاع چندان بر وفق مراد نیست و همین اول کار، آنها با سردترین زمستان تاریخ خود مواجه شده‌اند. عکس بالا وضعیت منطقه را آن‌گونه که از فضا دیده می‌شود به تصویر می‌کشد.

 

اخبار علمی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------