راه اندازی سرویس جدید گوگل برای صرفه جویی در زمان جستجو



 

 

 

گوگل

 

 

گوگل برپایه یک فناوری هوشمند و سریع، سرویس جدیدی را راه اندازی کرده است که ۲ تا ۵ ثانیه در هر جستجو صرفه جویی می کند.

 این فناوری زیرساخت جدید، مکانیزیمی است که می تواند آن چیزی را که کاربر در حال جستجوی آن است پیش بینی کند.

به طور متوسط یک میلیارد جستجو در هر روز بر روی موتور جستجوی گوگل انجام می شود (حدود نیمی از تمام جستجوها در مدت ۲۴ ساعت بر روی وب). بنابراین این سرویس که "گوگل فوری" (Google Instant) نام دارد می تواند معادل ۱۱ ساعت در هر ثانیه و یا ۱۱۱ سال در هر روز جستجوی کاربران تمام دنیا در زمان صرفه جویی کند.

در حقیقت در روی شبکه مدت زمان یک شبانه روز با مدت زمان شبانه روز دنیای واقعی تفاوت دارد به طوری که کاربران در مدت یک ثانیه می توانند همزمان چندین کار را با هم انجام دهند و بنابراین یک "شبانه روز دیجیتالی" برابر با ۳۲ ساعت است که این رقم تا سال ۲۰۱۳ دو برابر خواهد شد.

فناوری Google Instant از یک تداخل جدید برای بزرگترین موتور جستجوی دنیا استفاده می کند. این آلگوریتم در حالی که کاربر مشغول نوشتن کلمات کلیدی است از طریق یک سیستم هوشمند، کلمات مورد نظر کاربر را پیش بینی کرده و آن را در قسمت جستجو وارد می کند.

این مکانیزم با سیستمی که در حال حاضر در سرویس Google Suggest (گوگل پیشنهاد) وجود دارد تفاوت دارد.

Google Suggest در زمانی که کاربر مشغول نوشتن کلمات کلیدی است اصطلاحات مشابه را که از سوی سایر کاربران بیشترین جستجو را داشته اند پیشنهاد می دهد. این درحالی است که Google Instant می تواند حتی کلماتی را که برای اولین بار جستجو می شوند هم پیش بینی کند.

با این سرویس جدید گوگل حدود ۵۰ درصد در زمان لازم برای انجام یک جستجو و رسیدن به نتیجه آن صرفه جویی می کند

به طوری که از این پس کاربر به نوشتن کامل کلمات کلیدی نیاز ندارد و بنابراین می تواند پیش از اتمام نوشتن وارد نتیجه جستجوها شود. همچنین با کمک این سرویس هوشمند، نتیجه جستجوها دقیق تر خواهد بود.

براساس گزارش پی. سی وورد، شرکت مانتین ویوو تخمین زده است که با این سرویس جدید، برای هر جستجوی متوسط، گوگل ۵ تا ۷ برابر نسبت به قبل نتایج بیشتری ارائه خواهد کرد.

این سیستم بر روی گوگل به زبان انگلیسی و گوگلهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس در دسترس قرار دارد و به زودی نیز بر روی گوگل روسیه فعال خواهد شد...../تحلیل:مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------