امکان تاثیر هارپ در بارندگی و زلزله تهران!



پروژه هارپ,هارپ,تاثیر هارپ در زلزله

 
دمای هوا بالا رفته، بارندگی کاهش پیدا کرده و هر چند روز یک بار خبری از وقوع زلزله در یکی از شهرها می شنویم. اوضاع چگونه پیش می رود؟ آیا مساله مهمی اتفاق افتاده که ما از آن بی خبریم؟!


تهران و اغلب شهرهای ایران تا چند سال قبل، پاییزهای پر بارش و  زمستان های سرد و برفی را می دیدند. پدیده هایی که در این سال های اخیر به ندرت شاهد آنها بوده ایم. در مورد زلزله البته نمی توان این قیاس را انجام داد، چرا که در قدیم هم زلزله های پر قدرتی در شهرهای ایران رخ می داده و هم اکنون هم شاهد آن هستیم. در آخرین مورد زلزله در«ازگله» استان کرمانشاه موجب ویرانی هایی در برخی شهرهای این استان همچون «سرپل ذهاب» شد و تلفات زیادی بر جای گذاشت. اما بعد شاهد وقوع چندین زلزله در شهرهای دیگر از جمله کرمان و بوشهر بودیم و در آخرین مورد زلزله نسبتا قوی در «ملارد» باعث وحشت ساکنین استان های البرز و تهران شد. آیا در گذشته هم زلزله های متعدد با قدرت بالا در شهرهای ایران رخ می داد؟


پای «هارپ» در میان است؟
بسیاری وقوع این پدیده ها را با یکدیگر مرتبط می دانند. شایعه ای که در ماه های اخیر در فضای مجازی پیچیده، گرم شدن هوا یا زلزله های متعدد را ناشی از آزمایشات پروژه هارپ یا سلاح های اتمی می داند!


با یک جستجوی ساده در گوگل می توان ده ها سایت و صفحه اینترنتی پیدا کرد که در خصوص پروژه هارپ توضیحاتی ارائه داده اند. هارپ البته یک پروژه ساده نبوده و نیست. اما تعریف ساده و قابل فهم آن این است که در این پروژه به کمک تجهیزاتی، لایه یونسفر در بالای کره زمین را در اصطلاح یونیزه کرده و تحت تاثیر نیروها و انرژی های وارده به آن قرار می دهند. در نتیجه این فعل و انفعالات منطقه ای که در ذیل آن لایه از یونسفر قرار گرفته، تحت تاثیر قرار می گیرد.


گفته می شود آمریکا برای اولین بار در سال های انتهایی دهه 80 و ابتدایی دهه 90 میلادی؛ همزمان با دوران جنگ سرد، به تکولوژی هارپ دست پیدا کرد. بازهم نقل است که این تکنولوژی در ابتدا برای ارتباط موثر زیردریایی های ایالات متحده ساخته شده بود، تا در مانور قدرت با زیردریایی ها و تجهیزات شوروی سابق بتوانند بر رقیب چیره شوند.


شایعات عجیب هارپ!
بعد از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دیگر نیازی به مانور قدرت زیردریایی ها نبود و در نتیجه استفاده از پروژه هارپ دست کم در رابطه با زیردریایی ها محلی از اعراب نداشت. اما ابعاد این تکنولوژی به قدری وسیع بود که می شد از آن در جهت مقاصد دیگری بهره برد.


این نکته، نقطه شروع نظریه پردازی های بسیاری شده است. صدای بسیاری از این نظریات عجیب از داخل آمریکا شنیده می شد که معتقد بودند «سازمان سیا از هارپ برای ذهن خوانی مردم استفاده می کند!» و یا اینکه « ارتش آمریکا برای تسلط بر یک منطقه به کمک هارپ تولید زمین لرزه های مصنوعی می کند!» این نظریه دوم به خصوص بعد از زلزله بسیار شدید «هائیتی» مورد استقبال قرار گرفت. بعد از این زلزله نظامیان آمریکا به بهانه تامین امنیت و کمک به مردم هائیتی در این کشور مستقر شدند.


در سال های اخیر و با وقوع طوفان های شدید مثل طوفان «ایرما»، «کاترینا» یا «سندی» در برخی ایالت های آمریکا، بسیاری از آمریکایی ها معتقدند تکنولوژی هارپ در ایجاد آنها دخیل بوده است.


هارپ چگونه وارد ایران شد؟!
 نظریه دخالت هارپ در زمین لرزه هائیتی حتی در بین برخی رهبران کشورهای آمریکای جنوبی هم مورد پذیرش قرار گرفت. به طور مثال هوگو چاوز؛ رئیس جمهور وقت ونزوئلا، بارها آمریکا را متهم به ایجاد زمین لرزه در هائیتی برای تسلط بر این کشور کرد!


به نظر می رسد باور برخی رهبران کشورهای آمریکای جنوبی که با آمریکا در تضاد سیاسی بودند و در سال های گذشته به ایران نزدیک شده بودند به رئیس جمهور وقت ایران (محمود احمدی نژاد) و برخی معاونین و مشاوران وی هم سرایت کرده بود! درست از همین دوران شایعات تاثیر هارپ بر ایران هم شنیده می شد. در سال های اخیر و با تغییرات اقلیمی ایران و خشکسالی هایی که اتفاق افتاده این شایعه هم قوت گرفته است.


علت زلزله و کم شدن بارش در تهران و سایر شهرها
اگر بخواهیم کمی علمی تر به قضیه نگاه کنیم و به راحتی پای تکنولوژی که از آن شناخت زیادی نداریم را وسط بکشیم باید بپذیریم تغییرات اقلیمی نتیجه برخی فعل و انفعالات در طبیعت است. به طور مثال تحقیقات گسترده دانشمندان نشان داده تولید گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا بر عدم بارندگی و در نتیجه خشکسالی ها تاثیر بسزایی گذاشته است. بر طبق همین تحقیقات، جهان در سال 2016 گرمترین سال خود را سپری کرده است. آب شدن یخ های قطبی، وقوع پدید «النینو»، طوفان های سهمگین و خشکسالی های متعدد نتیجه دخالت بشر در تغییرات آب و هوایی است که نتیجه مخربی برجای گذاشته است.


طبق گزارش پروژه جهانی کربن در خرداد ۱۳۹۶، کشور ایران با تولید سالانه ۶۴۸ میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن در ردیف هفتم کشورهای آلوده کننده هوا قرار دارد! در این رده بندی چین با تولید سالانه ۱۰۳۵۷ میلیون تن دی‌اکسید کربن بزرگترین کشور آلوده کننده هوا و آمریکا با تولید سالانه ۵۴۱۴ میلیون تن در ردیف دوم و هند با تولید سالانه ۲۲۷۴ سوم و روسیه با تولید سالانه ۱۶۱۷ میلیون تن جهارم و ژاپن با تولید سالانه ۱۲۳۷ میلیون تن پنجم و المان با تولید سالانه ۷۹۸ میلیون تن ششم است. با چنین وضعیتی عجیب نیست که در تهران با تولید حجم انبوهی از آلاینده ها، شاهد بارندگی نباشیم و روزهای گرم بیشتری را تجربه کنیم.


در خصوص زمین لرزه و به خصوص زلزله های اخیر در استان کرمانشاه، کرمان، تهران و البرز هم باید گفت اکثر زلزله ها در ژرفای چندکیلومتری رخ داده است و هیچ بشری در هیچ جا نتوانسته پدیده ای طبیعی در این ژرفا را تحریک کند یا برآن اثر بگذارد. بیشترین عمقی که توسط بشر حفاری شده، مربوط به دو چاه حفاری شده در کالیفرنیای آمریکا است که فقط ۹ و ۱۱ کیلومتر عمق دارند. اثر بشر از طریق هارپ یا فناوری های دیگر معمولا بر پدیده هایی است که در سطح زمین یا نزدیک آن رخ می دهند و بنابراین اغراق در این مساله به شبه علم و طرح مسائل غیر علمی و باورهای غیر واقع بینانه می انجامد. در خصوص زلزله و گسل هایی که مناطق زیادی از کشور ایران بر روی آن واقع شده مطالب به کرات گفته شده است. با این پیش فرض عجیب نیست که شاهد زلزله های بزرگ و کوچک در شهرهای مختلف ایران باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------