توصیه های رئیس سازمان سنجش برای...



 

 

 

سازمان سنجش

 

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور موسسات انتخاب رشته را بی ارتباط با سازمان سنجش دانست و به بیان توصیه هایی برای انتخاب رشته پرداخت.

 سرورالدین در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به پذیرفته شدگان کنکور توصیه کرد: در این چند روز آگاهی از اطلاعیه های سازمان سنجش برای داوطلبان با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ضروری است و موضوع علاقه به رشته و مشورت با والدین نیز مهم می باشد.

وی با بیان اینكه اولین راهنما، دفترچه شماره ۲ (انتخاب رشته) است که هر داوطلب با مطالعه بخش های مورد نیاز خود می تواند در انتخاب رشته مهارت پیدا كند، گفت: علاوه بر دفترچه که در باجه های پست و پایگاه اینترنتی سازمان سنجش وجود دارد، ویژه نامه و کتاب انتخاب رشته نیز منتشر شده است.

رئیس سازمان سنجش انتخاب رشته مجازی را نیز بسیار مفید دانست و گفت: در این انتخاب رشته که از ۱۲ مرداد فعال می شود، رتبه و اطلاعات داوطلب در شرایط سال گذشته قرار می گیرد و به داوطلب گفته می شود، با این نمره و با ملاک های سال گذشته در ۸۰ رشته قبول خواهد شد و این روش بالای ۹۰ درصد جواب می دهد.

سرورالدین با توجه به زمان بین اعلام نتایج اولیه و اتمام مهلت انتخاب رشته گفت: از هم اکنون داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند از ۱۶ تا ۱۸ مرداد انتخاب رشته را انجام دهند.

وی افزود: یکی از مشخصه های آزمون امسال باز بودن صفحه انتخاب رشته هر داوطلب است به این معنی که هر داوطلب پس از انتخاب رشته در طی سه روز تعیین شده، می تواند با مراجعه مجدد فقط نسبت به حذف رشته هایی که مایل نیست، اقدام کند.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: در این مدت امکان اضافه کردن رشته جدید وجود نخواهد داشت.

سرورالدین بومی گزینی را ایده آل ندانست و گفت: هر برنامه ای دارای نکات مثبت و منفی است، ولی بومی گزینی از این جهت که آرامش روانی برای داوطلب به جهت نزدیکی به خانواده ایجاد می کند و همچنین عدالت در آموزش عالی اثرات مثبت بیشتری دارد.

وی افزود: دیده می شود که برخی اوقات ۹۰ درصد ظرفیت یک دانشگاه را دانشجویان غیر بومی در اختیار دارند، البته بومی گزینی به طور کامل اجرا نمی شود، بلکه درصد دارد و در برخی رشته های پر متقاضی هم در صد بومی گزینی کمتر است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به قرار گرفتن پاسخ نامه های ۵۰ هزار نفر اول رشته های ریاضی، تجربی و انسانی و ۱۰ هزار نفر اول هنر در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش از ۱۲ مرداد برای رفع ابهام احتمالی داوطبان گفت: داوطلبان با مشاهده پاسخ نامه های خود می توانند از رتبه های خود اطمینان حاصل کنند.

به گفته سرورالدین در آزمون سراسری امسال، یک میلیون و ۱۸۷ هزار داوطلب شرکت کردند که ۸۹ درصد این تعداد یعنی ۹۸۴ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند...../تحلیل: شبکه خبردانشجو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------