مواظب سلامتي مفاصل خود هنگام خانه تكاني سال نو باشيد



 

 

مواظب سلامتي مفاصل خود هنگام خانه تكاني سال نو باشيد

 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و متخصص ارتوپدي به زنان توصيه كرد،در هنگام خانه تكاني نكات ايمني را براي پيشگيري از آسيب ديدن مفاصل و استخوان هاي خود رعايت كنند.

دكتر' محمود معتمدي ' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: آسيب استخوان‌ها به خصوص مهره‌ها، يكي از صدمات شايع خانه تكاني‌هاي سال نو در ميان زنان است.

وي با بيان اينكه ستون فقرات زنان آسيب‌پذيرتر از مردان است، اظهار داشت: به عنوان مثال در هنگام آويزان كردن پرده‌ها، فشار زيادي به مهره‌هاي گردن و عضلات زنان وارد و موجب شكنندگي استخوان هاي آنان مي شود.اين عمل باعث مي شود فرد از ناحيه مهره‌هاي گردن احساس درد كرده و ممكن است اين عارضه در آينده به صورت ديسك در فرد بروز كند.

معتمدي به زناني كه لاغر هستند و يا سابقه مشكلات مهره‌اي دارند، توصيه كرد، كمتر كار كنند تا به مهره‌هاي گردن آن ها فشار وارد نشود.

به گفته وي، با بلند كردن نادرست يك كيلو وزنه از زمين، 10 برابر وزن آن جسم يا وزنه به ستوان فقرات به ويژه در ناحيه كمر فشار وارد مي‌شود.

معتمدي افزود: زنان بايد براي بلند كردن اجسام، ابتدا نشسته و سپس جسم را با نرمي بالا بياورند در اين صورت فشار به ستون فقرات به خصوص ناحيه كمر كمتر خواهد شد...../تحلیل:ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------