تولید پادتن ایدز از شیر گاو/ گام بعدی عرضه کرم ضد ایدز



ایدز,پادتن ایدز,کرم ضد ایدز

محققان استرالیایی با همکاری یک محقق ایرانی اقدام به تولید شیرگاوی کرده اند که سلولها را از ابتلا به اچ آی وی ( ایدز) حفاظت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیر تولید شده توسط این محققان استرالیایی از ملبورن دربرگیرنده پادتنی است که می تواند از تمام سلولهای بدن علیه ویروس "ویروس نقص ایمنی انسانی" حفاظت کند.

گام بعدی این دانشمندان تولید کرمی است که زنان بتوانند با استفاده از آن خود را در مقابل این بیماری محافظت کنند.

دکتر مریت کرامسکی و همکارانش دکتر راب کارتر و بهناز حیدرچی از دانشگاه ملبورن به این نتیجه رسیدند که استفاده از گاوها برای تولید پادتنهای ضد اچ آی وی شیوه ارزان تری نسبت به شیوه های کنونی است.

این محققان با شرکت فناوری زیستی Immuron همکاری کردند تا این شیر را تولید کنند. دانشمندان گاوهای باردار را با پروتئین اچ آی وی واکسینه کردند و نخستین شیری را که گاو پس از تولد گوساله تولید کرد را مورد بررسی قرار دادند.

نخستین شیر آغوز نامیده می شود و به طور طبیعی دارای پادتنهایی برای حفظ گوساله تازه متولد شده درمقابل بیماری است.

این گاوهای واکسینه شده در شیر خود پادتنهای اچ آی وی تولید کردند.

مریت کرامسکی که نتیجه تحقیقات خود را به عنوان یکی از برندگان برنامه ملی " علم تازه" ارائه کرده  در این رابطه گفت: ما توانستیم پادتنهای ویژه در مقابل اچ آی وی از شیر گاو بگیریم. ما این پادتنها را آزمایش کرده و در آزمایشهای آزمایشگاهی دریافتیم که آنها پادتن اچ آی وی هستند و مانع از تأثیر این ویروس در کل سلولهای بدن می شوند.

پادتنهای ضد اچ آی وی گرفته شده از شیرگاو همچنین قرار است به عنوان یک کرم در بازار عرضه شود تا مورد استفاده زنان قرار بگیرد.

در سراسر دنیا 30 میلیون نفر با ویروس اچ آی وی زندگی می کنند و هیچ واکسن موثری تاکنون در این رابطه ارائه نشده است. این تحقیقات با حمایت مرکز استرالیایی اچ آی وی و مرکز تحقیقات ویروس شناسی هپاتیت و همچنین شورای ملی تحقیقات بهداشت و سلامت در استرالیا انجام شده است.... / خبرگزاری مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------