صدای شادی بدن خود را بشنوید!



اخبار,اخبار علمی,صندل

اخبار علمی - صدای شادی بدن خود را بشنوید!

محققان انگلیسی صندل و نرم افزار مخصوصی طراحی کرده‌اند که با تغییر اصوات در هنگام راه رفتن، به ایجاد حس شادی در افراد کمک می‌کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» به گفته محققان دانشگاه کالج لندن، صداها نه تنها بر ادراک ما از محیط تأثیر می‌گذارد، بلکه بر قابلیت‌های فیزیکی نیز اثرگذار هستند؛ با درک این اصوات، امکان تغییر احساسات در جهت مناسب (تغییر روحیه فرد و ایجاد حس شادی) فراهم می‌شود.

عملکرد این پدیده ناشی از نظریه تازه کشف‌شده درخصوص چگونگی عملکرد مغز موسوم به برنامه‌نویسی پیش‌گویانه (predictive coding) است.

محققان صندل هوشمندی متصل به یک هدفون طراحی کردند که با تغییر اصوات در هر گام، حس تناسب اندام را در فرد ایجاد می‌کند.

افرادی که از این صندل استفاده کردند، حس تناسب اندام و داشتن پاهای کشیده و بلند را گزارش کردند.

دکتر «جیمینز» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: در تحقیقات خود دریافتیم، دادن سرنخ‌های حسی جدید به مغز باعث ایجاد تغییر در ادراک ما از محیط اطراف می‌شود؛ صدا یک حس مهم است که بر نحوه قضاوت ما درخصوص محیط پیرامون اثر می‌گذارد.

در گام بعدی، محققان نرم‌افزاری طراحی کردند که با تغییر اصوات، به افزایش سرعت دوندگان کمک کرده و حتی در بهبود بیماران افسرده نیز موثر دارد.

این نرم‌افزار از مزایای مشابه صندل برخوردار بوده و می‌تواند برای افزایش قابلیت‌های ورزشکاران و حتی در کلاس‌های ورزشی برای ایجاد حس تناسب اندام مورد استفاده قرار گیرد.

محققان امیدوارند که نرم‌افزار مشابهی برای کمک به افراد دچار مشکل روانی دیسمورفیایی بدن (تصور ذهنی از بدشکلی ظاهری بدن) طراحی کنند.

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------