تجمع سیاهچاله‌ها در یک نقطه + تصاویر



اخبار علمی - تجمع سیاهچاله‌ها در یک نقطه + تصاویر

تقریبا تمامی کهکشان‌های شناخته‌شده جهان دارای یک سیاهچاله عظیم در قلبشان هستند با این حال دانشمندان کهکشانی را یافته‌اند که سه ابر سیاهچاله دارد.

تقریبا تمامی کهکشان‌های شناخته‌شده جهان دارای یک سیاهچاله عظیم در قلبشان هستند با این حال دانشمندان کهکشانی را یافته‌اند که سه ابر سیاهچاله دارد.

 

اخبار , اخبار علمی , سیاهچاله‌

این عکس که در طیف رادیویی گرفته شده، تصویر یک جفت از سیاه چاله های این سیستم سه گانه را نشان می دهد

 

دانشمندان در حال بررسی شش سیستم کیهانی بودند که گمان می‌رفت حاوی دو سیاهچاله فوق‌عظیم باشند، آن‌ها با کمال ناباوری دریافتند یکی از این کهکشان‌ها بجای یک سیاهچاله دارای سه سیاهچاله می باشد. این کهکشان J1502+1115 نام دارد که در فاصله ی ۴.۲ میلیارد سال نوری از زمین واقع شده است. یک دلیل می تواند آن باشد که این کهکشان دستاورد ادغام تازه ی سه کهکشان کوچک تر است.
 
در تصویر بالا که در طیف امواج رادیویی گرفته شده، دو سیاهچاله ی نزدیک به هم را می بینید.

 

این تصویر توسط آنتن هماهنگ تلسکوپ های رادیویی که در اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارند ثبت شده است. این دو سیاهچاله در حدود ۵۰۰ سال نوری از هم فاصله دارند و جرم هر کدام از این اجرام کیهانی حدود ۱۰۰ میلیون برابر جرم خورشید ما است. در تصویر زیر نیز این دو سیاهچاله را می بینید که با چرخش به دور یکدیگر، جت هایی مارپیچ از خود گسیل می کنند، در حالی که سیاهچاله ی دورتر، جتی خطی منتشر می کند.

 

اخبار , اخبار علمی , سیاهچاله‌

این تصویر نشان می دهد که دو سیاهچاله نزدیک به هم جت های مارپیچ منتشر می کنند، در حالی که سیاهچاله سوم جت نسبتا صاف و خطی گسیل می دهد.
 

نتایج این یافته‌ها نشان می‌دهد وجود سیاهچاله‌های فوق‌عظیم نزدیک به یکدیگر بسیار بیش از آنچه تصور می‌شود، شایع است. کشف این اجرام کیهانی می‌توانند اطلاعات بیشتری را درباره نرخ برهم کنش میان کهکشان ها و سیاهچاله های ابر پرجرم در روزگار میانسالی کیهان و همچنین امواج گرانشی گریزپا، در اختیار محققان قرار دهند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------