مراقب خشكی پوستتان باشید.



 

 

مراقبت از خشکی پوست

 

 

متخصص بیماری‌های پوست و مو، خشكی و كاهش رطوبت هوا در فصل سرد را اصطلاحا "ثانویه به استفاده از وسایل گرم كننده در منازل و ادارات" دانست و افزود: به موجب استفاده از وسایل گرمایشی، آب موجود در هوا تبخیر می‌شود كه نتیجه آن خشكی پوست است.

 


دكتر سید مسعود داوودی در گفت‌وگو زبری و خشكی پوست، پوسته ریزی و شوره و در موارد شدیدتر ترك خوردگی را از نشانه‌های خشكی پوست برشمرد و افزود: این ترك‌ها باعث نفوذ مواد حساسیت زا به داخل پوست و نهایتا ایجاد اگزما می‌شوند.

 


وی با اشاره به شیوع خشكی پوست در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) گفت: در این فصول حتی پوست‌های چرب خشك می‌شوند؛ اما نوجوانان در سنین پیش از بلوغ به علت كم بودن ترشحات غدد چربی ساز پوست و سالمندان به علت كاهش ضخامت چربی زیر پوست، بیشتر مستعد از دست دادن آب از پوست هستند.

 


این متخصص بیماری‌های پوست و مو به این افراد توصیه كرد تا از تعداد دفعات استحمام در این ایام خودداری كنند.

 


همچنین در محل‌هایی چون زیر بغل و كشاله ران از شوینده‌ها و شامپو بدن استفاده نكنند.

 


دكتر داوودی با بیان اینكه شوینده‌ها ضمن رفع آلودگی، برطرف كننده چربی‌ها هم هستند، ‌افزود: بهترین زمان برای استفاده از كرم‌های مرطوب كننده ۲ تا ۳ دقیقه پس از استحمام است تا رطوبت موجود حفظ شود.

 


وی استفاده از دستگاه بخور را عاملی برای افزایش رطوبت هوای داخل منزل و پیشگیری از بروز خشكی پوست عنوان كرد و یادآور شد: چنانچه پوست براثر سرما و كاهش رطوبت هوا به عارضه خشكی پوست دچار شد باید از كرم‌های مرطوب كننده با جنبه طبی و درمانی با تركیبات اوره و اسید سالیسیك استفاده شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------