سورنا، روبات انسان نمای ایرانی + تصاویر



اخبار علمی - سورنا، روبات انسان نمای ایرانی + تصاویر

روبات سورنا ۱ و سورنا ۲، دو نمونه ربات انسان‌نمای ساخت ایران هستند که توسط محققان و مهندسان دانشگاه تهران طراحی و ساخته‌شده‌اند.

روبات سورنا ۱ و سورنا ۲ دو نمونه ربات انسان‌نما هستندکه توسط محققان و مهندسان دانشگاه تهران طراحی و ساخته‌شده‌اند.

اخبار,اخبار علمی,سورنا، روبات انسان نمای ایرانی

 روبات سورنا ۱ اولین ربات انسان‌نمای ایرانی ساخت دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۸۷ ساخته و در ۲۴ آذر همان سال رونمایی شد. این ربات دارای ۱۶۵ سانتیمتر قد و ۶۰ کیلوگرم وزن است.

ربات سورنا ۲ ربات انسان‌نمای ایرانی ساخت دانشگاه تهران است که قرار بر رونمایی آن در تاریخ شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۸۹ بود اما قرار است به زودی رونمایی شود. این ربات دارای ۱۲ درجه آزادی در پاها، ۸ درجه آزادی در دست‌ها و دو درجه آزادی در سر است. سورنا ۲ دارای قدی ۱۴۵ سانتیمتری، وزنی ۴۵ کیلوگرمی است. 

اخبار,اخبار علمی,سورنا، روبات انسان نمای ایرانی

سورنای ۲ محصول بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت کار فشرده‌است. دینامیک غیرخطی، اینرسی بالا و حفظ تعادل و پایداری ضمن حرکت و تغییرات پیکربندی سورنا۲، مباحث سخت افزاری و نرم افزاری پیچیده‌ای را مطرح می‌سازد.

اخبار,اخبار علمی,سورنا، روبات انسان نمای ایرانی

 طراحی مکانیکی بدنهٔ سورنا۲ به گونه‌ای صورت گرفته‌است که بیشترین درجات آزادی قسمت‌های مختلف بدن تأمین گردد. جهت تأمین حرکت روان، با دقت بالا و بدون لقی مفاصل، از هارمونیک درایو استفاده شده‌است. علاوه بر تأمین پایداری به صورت دینامیکی، از سنسورهای فشار در کف پا نیز بدین منظور استفاده گردیده‌است.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------