با جوش‌هاي زيرپوستي خود چه کنيم؟



 

 

 

جوش زیر پوستی

 

 

 

استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران:

فعاليت بيش ازحد برخي هورمونها و مصرف مواد آرايشي در تشديد اين جوشها موثرند    

دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران عنوان كرد: فعاليت بيش از حد برخي هورمون‌هاي موضعي، تماس با مواد شيميايي و بعضي رنگ‌ها که در مواد آرايشي وجود دارند، مي‌توانند جوش‌هاي زير پوستي را تشديد کنند.

دکتر محمدعلي نيلفروش زاده فلوشيپ فوق تخصص پوست و ليزر در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا با اشاره به اين که جوش‌هاي زير پوستي اغلب به رنگ پوست بوده و در پيشاني و چانه افراد دچار آکنه ديده مي‌شود، گفت: جوش‌هاي زير پوستي يا کومدون‌ها داراي انواع مختلفي هستند. در اثر تکثير و رشد بيش از حد لايه‌هاي سلولي مجراي غدد سباسبه در آکنه ايجاد شده و ممکن است مجراي غدد سباسبه را مسدود و باعث ايجاد جوش‌هاي زير پوستي شود ضمن اينکه اين کومدون‌ها ممکن است بسيار کوچک بوده و با چشم غير مسلح قابل ديدن نباشد که به آنها ميکروکومدون گفته مي‌شود.

وي تصريح کرد: بعضي از عوامل از جمله کاهش سطح لينولئات يکي از ترکيبات سبوم يا چربي و به دنبال آن کاهش فعاليت ضد پوستي، اسيدهاي چرب آزاد که توسط باکتري‌ها از سبوم توليد مي‌شود، فعاليت بيش از حد برخي هورمون‌هاي موضعي، تماس با مواد شيميايي و بعضي رنگ‌ها که در مواد آرايشي وجود دارند، مي‌توانند جوش‌هاي زير پوستي را تشديد کنند.

دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران ادامه داد: درمان کومدون‌ها نيازمند زمان است و بسياري از درمان‌ها هفته‌ها تا ماه‌ها بايد انجام شوند ضمن اين که بهترين درمان جوش‌هاي زيرپوستي البته اگر به مرحله عفوني نرسيده باشند، لايه بردارها هستند و معمولا احتياجي به درمان خوراکي نيست. به علاوه در اين ميان مي‌توان از ترتينوئين و اسيد ساليسيليک به عنوان بهترين لايه بردارها نام برد...../تحلیل:ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------