هر گونه احساس تپش قلب نشانه ابتلا به بیماری قلبی نیست



 

 

هر گونه احساس تپش قلب نشانه ابتلا به بیماری قلبی نیست

 

دبیر علمی سیزدهمین كنگره تازه های قلب و عروق گفت: هرگونه احساس تپش قلب نشانه ابتلا به بیماری قلبی نیست بلكه افراد مضطرب و حساس هم ممكن است تپش قلب خود را احساس كنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر مسعود اسلامی در حاشیه برگزاری سیزدهمین كنگره تازه های قلب و عروق در جمع خبرنگاران افزود: قلب انسان در حالت استراحت ۵۰ تا ۷۰ بار در دقیقه می زند. باید توجه كرد زمانی كه ضربان قلب نامنظم باشد فرد دچار تپش قلب می شود و این علامت ابتلا به بیماری های قلبی است.

وی تنگی عروق كرونر را در ایران و جهان شایع ترین بیماری قلبی دانست و اظهار كرد: پرفشاری خون نیز بیماری قلبی و عروقی بسیار شایعی است، بگونه ای كه نیمی از افراد بالای۶۰ سال به آن مبتلا هستند. سومین بیماری شایع قلبی و عروقی،نارسایی قلب است كه با افزایش سن، شیوع آن بیشتر می شود.

اسلامی درباره بیماری افتادگی دریچه میترال (پرولاپس) گفت: این بیماری به علت نرمی دریچه میترال به وجود می آید و در زنان شایع تر است. افتادگی دریچه میترال معمولا علایم خاصی ندارد اما در بیماران كمی باعث می شود كه قلب آنان تیر بكشد.

وی تأكید می كرد: پرولاپس، بیماری قلبی مهمی تلقی نمی شود و مبتلایان به آن لازم است سالی یكبار از قلب خود اكو بگیرند.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره سیزدهمین كنگره تازه های قلب و عروق اظهار كرد: در این كنگره روش های جدید درمان بیماری های قلبی و عروقی با استفاده از روش های بسته مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در این نوع از درمان ها تلاش می شود تا حد امكان از جراحی باز اجتناب شود و امیدواریم در آینده شرایط به گونه ای شود كه به جز عمل پیوند قلب نیازی به جراحی بیماران به روش باز نباشد.

دبیر علمی سیزدهمین كنگره تازه های قلب و عروق افزود: درحال حاضر تعویض دریچه های قلب از طریق پوست و تعویض دریچه آئورت از طریق رگ انجام می شود.

وی افزود: داروهای جدید ساخته شده در درمان فشار خون بالا، نامنظمی فعالیت قلب و تنگی عروق كرونر از موضوعات جدیدی است كه در كنگره سیزدهم به آنها پرداخته می شود.

اسلامی در پایان با بیان اینكه بررسی نقش سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلب و عروق یكی دیگر از محورهای این رویداد علمی است، اظهار كرد: با وجود همه تلاش های انجام شده،استفاده از سلول های بنیادی بیش از پنج درصد اثربخش نبوده است...../  خبرگزارى ايسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------