سفر به فضا از جنس واقعیت مجازی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,سفر به فضا

اگر فکر می کنید که بهترین های فناوری واقعیت مجازی را مشاهده کرده اید، باید به شما بگوییم که به شدت در اشتباه هستید زیرا قرار است تا به زودی تجربه ای از سفر به فضا را از جنس واقعیت مجازی در اختیار داشته باشید.

به گزارش سیناپرس، یک شرکت استارت آپ به نام اسپیس وی آر به دنبال آن است تا بتواند شما را از روی مبل خانه شما به فضا ارسال کند. برای این کار نه به موشک و نه به ابزارهای پیچیده نیاز خواهد بود بلکه تنها کافی است تا یک عینک واقعیت مجازی در اختیار داشته باشید. البته این فرایند در سال آینده میلادی محقق خواهد شد و به صورت همزمان با ارسال موشک فالکن 9 شرکت اسپیس اکس، ماهواره واقعیت مجازی مربوط به اسپیس وی آر نیز به فضا سوی ایستگاه بین المللی فضایی ارسال خواهد شد تا برای سفر مجازی به خارج از جو زمین آماده شود.

این محتوا به کمک دوربین هایی 12 عددی برای فیلم برداری از زوایای مختلف مهیا خواهند شد و به این ترتیب می توان با استفاده از عینک های واقعیت مجازی، تجربه یاد شده را به دست آورد.

این شرکت استارت آپ با شرکتی به نام NanoRacks قرار داد همکاری بسته است که در حقیقت یکی از آزمایشگاه هایی که در ایستگاه بین المللی فضایی فعالیت دارد را کنترل می کند. در این آزمایشگاه دوربین هایی آماده می شوند تا بتوانند بر روی مدار زمین به فعالیت های مربوط به تصویر برداری از جنس سه بعدی دست بزنند.

شرکت NanoRacks یک نوع خاص از ماهواره با نام CubeSat را در اختیار دارد که این دوربین های ویژه بر روی آن نصب خواهند شد و نخستین نسخه از آنها قرار است تا با نام ماهواره واقعیت مجازی یا VRsattelite، وارد مرحله عمل شود. به این ترتیب می توان شاهد این بود که تصاویری واقعی از محیط خارج از جو کره زمین برداشت شده و نشان بدهد که حضور در فضا چه حس و حالی می تواند داشته باشد.

این محتوا به کمک دوربین هایی 12 عددی برای فیلم برداری از زوایای مختلف مهیا خواهند شد و به این ترتیب می توان با استفاده از عینک های واقعیت مجازی، تجربه یاد شده را به دست آورد. این شرکت اعلام کرده است که بلافاصله پس از تحلیل محتوای دریافتی در سال 2017، امکان استفاده از این فناوری را به مشتریان خود ارائه خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------