یک شرکت خصوصی فضایی می‌خواهد در سیارک معدنکاری کند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,سیارک

شرکت Deep Space Industries (DSI) اعلام کرد که اولین ماوریت معدنکاری بین سیاره‌ای جهان را انجام خواهد داد.

این شرکت با همکاری دولت لوکزامبوگ می‌خواهد یک فضاپیمای بدون سرنشین به نام «پراسپرکتور ۱» (Prospector 1) را پرتاب کند تا روی یک سیارک بنشیند و برای عملیات معدنکاری آماده شود.

طبق گفته DSI ماموریت پراسپکتور ۱ هزینه کمی دارد. مبلغ دقیق آن فاش نشده اما احتمالا ده‌ها میلیون دلار هزینه می‌برد. این فضاپیما تنها ۵۰ کیلوگرم وزن دارد و قرار است به مدار پایینی زمین پرتاب شود. از آنجا هم با بوستر به اعماق فضا فرستاده می‌شود.

هدف از این ماموریت نشان دادن این موضوع است که صنایع بخش خصوصی می‌توانند یک ماموریت بین سیاره‌ای را با هدف بررسی سیارک‌های نزدیک به زمین، نقشه‌برداری از آن انجام دهند. این فضاپیما مشخصات فیزیکی سیارک را ارزیابی می‌کند تا ببیند تا چه حد امکان حفاری در آن وجود دارد. از نتایج این یافته‌ها برای برنامه‌ریزی عملیات معدنکاری استفاده خواهد شد.

قرار است برای نیروی پیشران پراسپکتور ۱ از بخار آب بسیار داغ با دمای ۱۰۰۰ درجه سلسیوس استفاده شود. طبق گفته‌ی طراحان، استفاده از آب به عنوان پیشران نه تنها ارزان است، بلکه خطرات ناشی از انفجار و فرسایش هم به شدت کاهش می‌دهد.

مسوولان DSI می‌گویند ماموریت پراسپکتور ۱ بر مبنای نتایج ماموریت پراسپکتور ایکس و ادامه‌ی راه آن برنامه‌ریزی شده. ماموریت پراسپکتور ایکس برای سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده. پرتاب پراسپکتور ۱ هم برای مدتی قبل از پایان این دهه تاریخ خورده است.

 

اخبار علمی - دیجی کالا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------