بزرگ‌ترین کشتی هوایی جهان برای اولین بار پرواز کرد / فیلم



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ایرلندر ۱۰

«ایرلندر ۱۰» (Airlander) به عنوان بزرگ‌ترین هوانورد جهان برای اولین بار به آسمان رفت. این کشتی هوایی که با گاز هلیوم پر شده از فرودگاه کوچک «کاردینگتون» در مرکز انگلستان بلند شد. این هوانورد در اطراف این فرودگاه چرخی زد و سپس دوباره به زمین نشست.

ایرلندر یک کشتی هوایی بسیار عظیم با ۹۲ متر طول است و درون آن با گاز هلیم پر می‌شود. سرعت نشت گاز هلیوم بسیار پایین است (حدود ۱۰ درصد در سال در محیط کاملا بسته و بدون سوراخ) به همین دلیل این هوانورد می‌تواند به مدت سه هفته در هوا بماند. ایرلندر ۱۰ هنوز برای کاربردهای تجاری آزمایش نشده، اما می‌تواند ۱۰ تن بار را حمل کند. این وزن بسیار سنگین‌تر از وزنی است که یک هواپیمای باربری عادی می‌تواند تحمل کند.

شرکت انگلیسی Hybrid Air Vehicles در اصل این کشتی هوایی را در سال ۲۰۱۲ برای ارتش آمریکا طراحی کرد. اما از آن موقع استفاده نشده است. شرکت HAV در سال ۲۰۱۳ نمونه اولیه این دستگاه را دوباره از دولت آمریکا خرید. این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ هوانوردی طراحی کند که می‌تواند ۵ برابر بیشتر از ایرلندر ۱۰ وزن حمل کند.

این کشتی هوایی هنگام پرواز تمام مراحل آزمایش را با موفقیت انجام داد. این مراحل شامل بلند شدن، فرود آمدن و دور زدن با افزایش سرعت می‌شود. کشتی هوایی ایرلندر ۱۰ در ارتفاع ۱۵۲ متری پرواز کرد و در طول پرواز ۱۹ دقیقه‌ایش به سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

 

 

اخبار علمی - دیجی کالا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------