ساخت ابرانسان آینده با ۶۲ هزار اصلاح ژنتیکی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ساخت ابرانسان

دانشمندان «هاروارد» با انجام بیش از ۶۲ هزار تغییر بر روی ژنوم باکتری ای‌کولای، شکل جدیدی از حیات را در آزمایشگاه پیاده‌سازی کردند تا شاهد ظهور ابرانسان مفاوم در برابر بیماری‌ها البته در آینده نه چندان نزدیک باشند.

به گفته محققان، از ویژگی‌های ابرانسان آینده آن خواهد بود که پروتئین‌هایی را تولید می‌کند که تا کنون در طبیعت دیده نشده‌اند.

به نوشته نیوساینتیست دانشمندان برای دستیابی به این موفقیت، درصددند کل ژنوم انسان را مهندسی کنند. آنها برای مهندسی ژنوم انسان،‌نخست بیش از ۶۲ هزار اصلاح ژنوم باکتری ای‌کولای را انجام دادند؛ ژنوم جدید از طریق برنامه رایانه‌ای مهندسی شد تا امکان اصلاح خطاها وجود داشته باشد که البته اصلاح این خطاهای احتمالی بسیار زمانبر خواهد بود.

ابرمیکروب‌های ای‌کولای از چهار اسیدآمینه مصنوعی بیشتر استفاده می‌کنند و این به موجودات اجازه می‌دهد تا پروتئین‌هایی را تولید کنند که موجودات طبیعی قادر به رشد آن‌ها نیستند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران،از آن جا که ابرمیکروب‌های ای‌‌کولای نمی‌توانند نیازهای خود برای زنده ماندن را در طبیعت بیابند و باید از اسیدآمینه‌های مصنوعی اضافی در آزمایشگاه تغذیه کنند، بنابراین قادر نخواهند بود از آزمایشگاه بیرون بیایند.

۶۲ هزار تغییر انجام شده بر روی کد ژنتیکی باکتری ای‌کولای به قدری وسعت داشته که انجام آن با استفاده از روش رایج ویرایش ژنی ممکن نبوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------