برای درک گرد بودن زمین باید تا چه ارتفاعی بالا رفت؟



اخبارعلمی,خبرهای علمی,زمین

دانشمندان معتقدند که برای مشاهده گرد بودن زمین می بایستی تا به اندازه 35 هزار پا یا 10 هزار و 600 متر از سطح زمین بالاتر بروید.

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان انجام شده است به نظر می رسد که انسان باید تا ارتفاعی بالاتر از 10 هزار متر از سطح زمین سفر کند تا امکان مشاهده گرد بودن زمین را داشته باشد.

 

امروزه همه ما می دانیم که زمین، شکلی کروی داشته و با ارتفاع گرفتن از سطح آن می توان گردی زمین را مشاهده کرد. با این وجود باید از خود یک سوال ویژه را بپرسید: چند نفر از شما در شرایطی به غیر از سوار بودن بر هواپیما توانسته اید تا این گرد بود زمین را درک کنید؟ پاسخ به این سوال احتمالا کمتر از یک درصد را شامل خواهد شد زیرا بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان، برای مشاهده چنین چیزی باید تا ارتفاع بسیار زیادی از سطح کره زمین فاصله گرفت.

دانشمندان معتقدند که برای مشاهده گرد بودن زمین می بایستی تا به اندازه 35 هزار پا یا 10 هزار و 600 متر از سطح زمین بالاتر بروید. این رقم به واسطه محاسبات دقیق بر پایه تحقیقات دانشمندان در زمینه علوم بصری ممکن شده است ولی برای دیدن چنین چیزی تنها رفتن به آن ارتفاع کافی نیست.

برای مشاهده گردی زمین علاوه بر ارتفاع یاد شده، می بایستی زاویه دید گسترده ای داشته باشید که دانشمندان حداقل این میزان را 60 درجه اعلام کرده اند. به این ترتیب اگر زمین پیش روی شما یک کوه بزرگ باشد، بازهم قادر به درک گرد بودن زمین نخواهید بود.

البته هنوز یک راه دیگر برای مشاهده گرد بودن زمین وجود دارد که نیازی به پرواز نخواهد داشت. این روش که توسط یونانیان باستان نیز مورد استفاده قرار می گرفته است، شامل مشاهده خط افق در دریا است. با مشاهده کشتی هایی که در خط افق در دریا از دید شما محو می شوند می توانید به سادگی با یک استدلال منطقی درک کنید که زمین گرد است. بدنه این کشتی ها سریع تر از دکل اصلی آنها از دید خارج می شود و این امر به دلیل کروی بودن زمین به چشم می آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------