ارسال ماهواره بادی آژانس اروپا به فضا در سال 2017



اخبارعلمی,خبرهای علمی,مذاهواره

به تازگی سازمان فضایی اروپا اعلام کرده است که قصد دارد تا ماهواره بادی Aeolus را پس از دو سال تاخیر، سرانجام در سال آینده میلادی به فضا ارسال کند.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی اروپا در نظر دارد تا ماهواره ردیاب باد خود که با نام Aeolus شناخته می شود را تا قبل از سال 2017 میلادی به فضا ارسال کند. مسئولان این سازمان اعلام کرده اند که این ماهواره منحصر به فرد که پیش از این یک بار با مشکل فنی مواجه شده و پرتاب آن به فضا در سال 2015 میلادی به تعویق افتاده بود، هم اکنون تقریبا آماده انجام ماموریت خود شده است.

Aeolus می تواند با ارسال نور لیزر و گذر دادن آن از هوا، گرد و غبار و آب اتمسفر تمامی بخش ها از جمله طوفان ها تا ذرات معلق در فضا را اندازه گیری کند.

این ماهواره از این نظر ویژه است که قادر است تا با استفاده از فناوری لیدار ماورا بنفش در فضا، بادها را در مقیاس جهانی ردیابی و توصیف کند. به این ترتیب Aeolus می تواند با ارسال نور لیزر و گذر دادن آن از هوا، گرد و غبار و آب اتمسفر تمامی بخش ها از جمله طوفان ها تا ذرات معلق در فضا را اندازه گیری کند.

ماموریت اجرایی این ماهواره دارای فواید بسیار زیادی خواهد بود که یکی از اصلی ترین آنها درک بهتر ما از رفتار اتمسفر بوده که همین امر نیز خود موجب پیشرفت علم هوا شناسی و پیش بینی اوضاع هوا شده و دانش ما درباره نقش بشر در تغییرات آب و هوایی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

البته نتایج به دست آمده از این پروژه می تواند با بررسی چگونگی ارائه رویکردی جدید در مطالعات زمین توسط لیدار تاثیر چشمگیری بر دیگر پروژه ها داشته باشد. به طور کلی تاثیر این پروژه بر روی علم به عنوان یک مجموعه منسجم بسیار زیاد خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------