فضانوردان 24 برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض تشعشات هستند



اخبارعلمی,خبرهای علمی,فضانورد

از زمانی که اسکات کلی، فضانورد آمریکایی بعد از 340 روز اقامت در فضا به زمین بازگشته، تحقیقات دانشمندان در مورد تاثیرات فضا روی انسان شروع شده و هر بار یافته‌های جالبی در این مورد منتشر می‌شود. حال دانشمندان کشف کرده‌اند که فضانوردان در فضا ۲۴ برابر بیشتر از یک فرد عادی در معرض جذب تشعشعات هستند.

به گزارش آنا به نقل از BusinessInsider، دانشمندان می‌گویند که فضانوردان در فضا با تشعشعات کیهانی روبه‌رو هستند. این تشعشعات توسط اتمسفر زمین جذب می‌شوند و در نتیجه، آسیب‌های ناشی از آن به ساکنان زمین نمی‌رسد. همین امر موجب می‌شود که فضانوردان در فضا ۲۴ برابر بیشتر از یک فرد عادی در معرض تشعشعات قرار بگیرند.

براساس گزارش انجمن جهانی هسته‌ای، هنوز مدرکی دال بر خطرناک بودن یا نبودن میزان تشعشعات کمتر از 100 میلی‌سیورت وجود ندارد، ولی با این حال می‌دانیم که تشعشعات ذرات کیهانی انرژی بیشتری نسبت به منابع زمینی دارند. بر همین اساس هم می‌توان نتیجه گرفت که مضرات تشعشعات ذرات کیهانی بیشتر است.

یک سیورت عبارت است از انرژی معادل یک ژول ناشی از پرتوی خاص که به یک کیلوگرم از بافت معینی با ضریب توزین مشخص منتقل می‌شود. در محیط زندگی همه ما مقداری اشعه رادیواکتیو به صورت طبیعی وجود دارد و هر فرد به طور طبیعی در هر سال سه میلی‌سیورت اشعه از محیط اطراف خود دریافت می‌کند.

با این یافته‌ها، تشعشعات به یکی از نگرانی‌های ناسا برای سلامت فضانوردان تبدیل شده است و این مساله در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های ناسا برای ماموریت‌های طولانی‌تر انسان به فضا مثل سفر به مریخ و یا حتی فراتر، تاثیرگذار خواهد بود.

 

اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------