دستیابی به حیات ابدی با نسخه‌برداری از مغز در رایانه!



استفن هاوکینگ,نسخه‌برداری از مغز در رایانه

دستیابی به حیات ابدی با نسخه‌برداری از مغز در رایانه!

استفن هاوکینگ، فیزیکدان بریتانیایی از امکان ابدی شدن حیات با نگهداری از مغز در خارج از بدن انسان سخن گفته است.

به گزارش ایسنا، هاوکینگ در افتتاحیه یک فیلم مستند جدید در مورد زندگی خود گفت که این اندام مانند یک برنامه بوده که می‌تواند در رایانه نسخه‌برداری شود.

وی اظهار کرد: من فکر می‌کنم ذهن مانند برنامه‌ای در مغز است که مانند یک رایانه است. از این رو به لحاظ نظری ممکن است بتوان مغز را بر روی یک رایانه نسخه‌برداری کرده و نوعی حیات پس از مرگ ارائه کرد.

این دانشمند فیزیک نظری در عین حال این کار را بسیار فراتر از قابلیت‌های کنونی انسان دانست.

نویسنده 71 ساله کتاب «تاریخچه مختصری از زمان» در سن 21 سالگی به بیماری نورون حرکتی مبتلا شد و در آن زمان به تشخیص پزشکان تنها تا دو یا سه سال بعد زنده می‌ماند.

هاوکینگ در مراسم افتتاحیه فیلم مستند «هاوکینگ» با استفاده از صدای رایانه‌ای که با عضلات صورت و چشمک یک چشم وی کنترل می‌شود، گفت: من تمام زندگی‌ام را با با تهدید مرگ زودرس زندگی کرده‌ام از این رو از تلف کردن وقت متنفرم.

 

این مستند به بررسی خیز بی‌پروایانه یک دانش‌آموز با استعداد با دست‌خط ناخوانا که از زندگی ناشیانه در دانشگاه آکسفورد لذت می‌برد پرداخته که تشخیص بیماری حرکتی در وی در زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کمبریج باعث برانگیخته شدن جنونی مادام العمر برای کشف سرچشمه‌های عالم در او شده که جهان را شگفت‌زده کرده است.

نمایش این مستند همزمان با انتشار زندگینامه این دانشمند موسوم به «استفن هاوکینگ: تاریخچه مختصر من» آغاز شد.

ماری خواهر هاوکینگ در این فیلم می گوید که برادرش در مورد همه چیز در خانه بسیار رقابتی و کنجکاو بوده که دوستانش آنرا بسیار علمی توصیف می‌کردند. ماری همچنین توضیح داده که در زمان کودکی‌شان، وی به عنوان هدیه تولد یک خانه عروسکی گرفته که استفن به سرعت به آن لوله کشی و برق اضافه کرده بود.

وی در گفتگو با رویترز اظهار کرد که زندگی با برادرش جذاب، هیجان انگیز و گاهی اوقات خسته‌ کننده بود. ماری گفت: بحث کردن با استفن، تلف کردن وقت بود چون همیشه آنرا به نفع خود تمام می کرد!

این مستند به دوران کودکی هاوکینگ و روزهای محصلی او بازمی‌گردد و این دانشمند را بر روی ویلچر در خانه با پرستارانش نشان می‌دهد. در این فیلم همچنین به نمایش زندگی خانوادگی هاوکینگ با همسر اولش جین و سه فرزندشان، ‌طلاق آنها و ازدواج مجدد وی با یکی از پرستارانش می‌پردازد.

جین در این فیلم به توضیح در مورد فشارهای نگهداری از کودکان و ناتوانی رو به افزایش هاوکینگ و ورود پرستاران تمام وقت در خانه آنها که هرگونه حریم خصوصی را از بین می‌برد، پرداخته است.

الین میسون، همسر دوم هاوکینگ در این فیلم نیامده و این دانشمند ازدواجشان را که از سال 1995 تا 2007 به طول انجامیده را با چند تصویر و توصیفات کوتاه توضیح می‌دهد. /ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------