آزمایش زندگی فضایی در ایستگاه بین المللی فضایی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

 دانشمندان سازمان ناسا به تازگی طرح جدیدی را ارائه کرده اند که به کمک آن قرار است تا مدل جدیدی از حیات انسان در خارج از کره زمین مورد آزمایش قرار بگیرد.

سازمان ناسا بیش از هر سازمان یا شخص دیگری می داند که در یک فضاپیماها تنها چند اتاق برای جاسازی وسایل وجود دارد و فضا بسیار محدود است. به همین دلیل نیز این سازمان به زودی در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش هایی را بر روی ماژول های مسکونی قابل ارتقا برای کار و زندگی در مریخ آغاز خواهد کرد. به این منظور نیز ماژول جدیدی با نام Bigelow در آینده ای نزدیک به فضا فرستاده خواهد شد و در آنجا به ایستگاه فضایی بین المللی متصل می شود.

شایان ذکر است که این ماژول بعد از اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی با هوا پر شده و فشار داخلی آن با فشار داخلی ایستگاه فضایی بین المللی برابر خواهد شد و به عنوان فضایی اضافی برای خدمه این ایستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ویدیوی زیر ناسا در این باره توضیح می دهد که از آنجایی که آزمایش انجام شده در نوع خود بسیار جدید است همه چیز از جمله فرایند نصب این ماژول بسیار آرام پیش خواهد رفت.

البته باید یادآور شد که این ماژول باید برای اثبات کارایی خود در برای تشعشعات کیهانی دوام داشته و عملکرد خود را از دست ندهد. این اتاقک های یاد شده قبل از ارسال به سمت مریخ باید بتوانند به مدت دو سال در کنار ایستگاه فضایی بین المللی دوام بیاورند و برای کارکنان آنجا مفید واقع شوند. در ویدیوی زیر می توانید فرایند سریع شده نصب این ماژول بر روی ایستگاه فضایی بین المللی را مشاهده کنید.

 

اخبار علمی - سیناپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------