نمایی میکروسکوپی از اشک‌های بلورین انسان/ قطره‌های اشک هم شخصی و منحصر به فرد است + تصاویر



اخبارعلمی,خبرهای علمی,اشک

با مشاهده این عکس‌ها شاید یاد دانه‌های برف بیافتید اما در واقع، اینها دانه‌های اشکی هستند که از چشم سرازیر می‌شوند. یک عکاس هلندی با عکاسی از دانه‌های اشک، زیبایی نهفته آنها را از طریق میکروسکوپ به تصویر کشیده است.

به گزارش آنا به نقل از Telegraph، دانه‌های اشک زیر میکروسکوپ شباهت زیادی به کریستال‌های یخ‌زده دارند. «موریس میکرز»، دانشمند و عکاس هلندی زمانی که مشغول تصویربرداری از کریستال‌های دارویی بود، به فکر تصویربرداری از قطرات اشک افتاد.

او به دنبال آن بود که دریابد آیا قطرات اشک با توجه به چگونگی ساخته شدنشان، ساختار‌های متفاوت دارند. یافته‌های او نشان داد که هر دانه اشک شباهت بسیار زیادی به دانه برف دارد و در واقع، هر قطره اشک، شخصی و منحصر به فردی خاص است.

قطرات اشک به سه نوع تقسیم می‌شوند: یک نوع، اشک‌هایی هستند که همیشه در چشم وجود دارند و رطوبت کره چشم را فراهم می‌کنند؛ نوع دوم، اشک‌های واکنشی هستند که به دنبال ورود جسمی خارجی به چشم ترشح می‌شوند؛ و نوع سوم، اشک‌های احساسی که هنگام ناراحتی و عصبانیت ترشح می‌شوند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,اشک

 نوعی اشک واکنشی

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,اشک

اشکی که به دنبال وزش باد ایجاد شده است

 

«موریس میکرز» برای کشف تفاوت‌های میان سه نوع اشک موجود، اشک‌های چند نفر از دوستانش را هنگام انجام کارهای مختلف از جمله خرد کردن پیاز جمع‌آوری کرد و زیر میکروسکوپ مورد مطالعه قرار داد. اگر چه او دریافت که الگوی مشخصی برای هر گروه اشک وجود ندارد، توانست دنیای پنهان کریستا‌های نمکی را در دل هر قطره اشک بیابد.ا

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,اشک

 اشک ناشی از خرد کردن پیاز

 

تمام اشک‌ها حاوی مواد بیولوژیکی شامل روغن، آنتی‌بادی و آنزیم‌های معلق در آب نمک هستند. این دانشمند، از اشک‌های جمع‌آوری شده از دوستان خود را در سه موقعیت خرد کردن پیاز، خوردن فلفل تند و قرار گرفتن در موقعیت خنده‌دار یا ناراحت‌کننده مورد آزمایش قرار داد. او برای مشاهده شباهت‌ها و تفاوت‌های موجود در ساختار اشک‌های تشکیل دهنده، تصاویری را از هر قطه اشک و زیر میکروسکوپ بررسی کرد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,اشک

 اشک روانی ناشی از عصبانیت

 

این دانشمند، قطرات اشک را با وسایل آزمایشگاهی کوچکی جمع‌آوری کرد و سپس، آنها را روی شیشه میکروسکوپ به منظور آزمایش قرار داد. البته تشکیل کریستال مدتی زمان می‌برد ولی امکان تصویربردای و تهیه عکس امکان‌پذیر است.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,اشک

  اشک واکنشی به دنبال خوردن فلفل چیلی

ساختارهای مشاهده شده زیر میکروسکوپ و تصاویر گرفته شده از قطرات اشک، کریستال‌های ‌بزرگ نمک هستند. اشک‌های احساسی با توجه به ترکیب شیمیایی مشابه، در مشاهده دقیق، تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,اشک

 اشک ناشی از خرد کردن پیاز

 

در واقع، تفاوت‌های میان قطرات اشک، تفاوت بین منابع گریه کردن را نشان نمی‌دهد بلکه تنها ترکیب اشک‌ها و شرایط کریستالی شدن آنها را نشان می‌دهد. «میکرز» در نظر دارد تا با انتخاب داوطلبان جدید، اشک‌های آنها را هنگام تماشای صحنه‌های ناراحت کننده مورد مطالعه قرار دهد.

 

اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------