توافق بزرگ! تجهیز خودروها به سیستم ترمز اضطراری خودکار



اخبارعلمی,خبرهای علمی,خودرو

سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌ها (NHTSA) و انجمن بیمه برای ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) اعلام کرده‌اند که 20 خودروساز متعهد شده‌اند تا سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار تقریباً در همه‌ی خودروهای جدیدی که تا سال 2022 تولید می‌شوند به‌صورت استاندارد نصب شوند.

این توافق بیش از 99 درصد بازار خودروی ایالات‌متحده را پوشش می‌دهد و شامل بازیگران کلیدی مثل آئودی، ب ام و، فیات-کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای، جگوار-لندروور، کیا، مزراتی، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی، نیسان، پورشه، سوبارو، تسلا، تویوتا، فولکس‌واگن و ولوو است.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,خودرو

 

آژانس‌های ذکرشده این توافق را “بی‌سابقه” خوانده‌اند. این سیستم ترمز اضطراری خودکار تقریباً سه سال زودتر از آن چیزی که در فرآیند عادی باید انجام می‌شد به‌صورت استاندارد بر روی خودروها نصب خواهد شد. طبق تخمین‌های IIHS این توافق از وقوع 28000 تصادف و زخمی شدن 12000 نفر در بازه‌ی زمانی سه‌ساله جلوگیری خواهد کرد.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,خودرو

 

دبیر حمل‌ونقل ایالات‌متحده آنتونی فاکس می‌گوید:
این یک زمان هیجان‌انگیز برای ایمنی خودروها است. با استاندارد شدن این سیستم در خودروها، این 20 خودروساز از تصادفات جلوگیری می‌کنند و زندگی‌ها را نجات می‌دهند.

این تصمیم یک مزیت برای خریداران است اما آژانس‌ها تلاش دارند تا توسعه‌ی این سیستم‌ها را به‌منظور کاهش ریسک تصادفات ادامه دهند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,خودرو

 

اخبار علمی - پدال

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------